A beszállítókkal folyamatos együttműködésben zajlik az Esztergomban gyártott Suzuki modellek és modellfrissítések fejlesztése, az alkatrészek és az előállításukhoz szükséges szerszámfejlesztéssel együtt, ami legtöbbször mindkét fél részéről technológiai fejlesztéseket igényel. Ezt a folyamatot az új kihívásokat jelentő megrendeléseken túlmenően a Suzuki oktatással is támogatja.

A folyamatos cégspecifikus képzések mellett a vállalat a HIPA támogatásával 5 éve képezi hazai beszállítóit az innováció menedzsment rendszer alkalmazására. „Jelenleg a projekt menedzsment területén látunk komoly fejlődési lehetőséget. A modell fejlesztések tempója az elmúlt években felgyorsult. Ez a beszállítóknál azt jelenti, hogy az első árajánlat készítése és a sorozatgyártás megkezdése közötti időszak szervezésében és vezetésben gyakorlott munkatársakat igényel” – mondta Kocsis József operatív igazgató.

A beszállítófejlesztés kezdeti lépései a kaizen – fejlődési lehetőség – feltáró utak voltak Japánba, melyek a mai napig jelentős szerepet töltenek be a tudásmegszerzés szempontjából a magyar beszállítók számára.
A tanulmányút keretei között a Suzuki Motor Corporation lehetővé teszi az úton résztvevő beszállítóinak, hogy az anyacégen kívül a vállat japán beszállítóihoz is ellátogassanak. A legutóbbi út során a magyar szakemberek több mint 140 kaizent jegyeztek fel.

A vállalat jelenleg a projektmenedzsment területére koncentrál a beszállítói hálózat fejlesztésében annak érdekében, hogy jelenlegi beszállítói láncot tovább erősítsék, és felkészítsék arra, hogy a következő évek kihívásaiban még színvonalasabban teljesítsenek.

Ez a Magyar Suzuki Zrt és a Tier1 beszállítók közös célja, hiszen megfelelően felépített és megszervezett csapatmunkával lehet csak azt elérni, hogy a sorozatgyártás megkezdéséig teljesüljön a projektmenedzsment klasszikus hármas elvárása: megfelelő időben – tervezett költségen – elvárt minőségben.

A Magyar Suzuki szakemberei és az erre szakosodott professzionális oktató cég közös munkájának eredményeképpen várhatóan még az idei évben elkészül a beszállítói oktatási anyag. Minden esetben a partnerek méretéhez, szervezeti felépítéséhez és gyártási profiljához igazított képzések így már 2020 első negyedévében megvalósulhatnak a kiválasztott beszállítókkal a partnerek saját telephelyein. A Suzuki további tervei közt szerepel még, a közös munkánkat elősegítő és a beszállítók termelékenységét és hatékonyságát növelő képzések megszervezése is.

„A Suzuki sok beszállítója a vállalat magyarországi működésének kezdete óta a cég partnere. Ennek a kölcsönös partnerségben történő folyamatos párbeszédnek, fejlődésnek és tudásmegosztásnak köszönhető, hogy a Magyar Suzuki Zrt. rendelkezik a legnagyobb és véleményünk szerint a legjobb beszállítói hálózattal a hazai járműgyártók között. Több mint 4500 autóalkatrész érkezik naponta az esztergomi üzemünkbe a beszállítóinktól, 30-40 %-ban magyar partnerektől. A Magyar Suzuki így a magyar vállalkozások gyarapodásához is hozzájárul.” – osztotta meg a sikeres együttműködések titkát az operatív igazgató.