Közlemény a valós üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos vizsgálatról

Vizsgálati jelentés az illetékes japán minisztérium számára (Földművelési-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium) A Földművelési-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium utasítása alapján  a Suzuki elvégezte a valós üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos vizsgálatot, amelynek eredményét ma megküldte a minisztériumnak.

 

 

 

A belső vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy nem történt jogellenes cselekedet mint például az üzemanyag-fogyasztási adatok manipulációja. Mindezek mellett azonban a tesztelési folyamatokban  azonosítottunk bizonyos eltéréseket a minisztérium előírásai és a Suzuki által a gyakorlatban alkalmazott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztmódszerek között, ezért a Suzuki az alábbi jelentést teszi közzé. Egyúttal mélységes sajnálatunkat fejezzük ki valamennyi ügyfelünk és részvényesünk felé az üggyel kapcsolatban.

 

1. A kormány előírásaitól eltérő mérési módszer

A Suzuki megvizsgálta azt a módszert, amelyet a márka jelenleg forgalomban lévő 16 modellje esetében alkalmaztak a menetellenállás mérésére. A vizsgálat megállapítása szerint a tanúsítvány igényléséhez a futási teszteken mért tényleges menetellenállási adatok külön benyújtása helyett összegezték az abroncsokra, fékekre és váltóműre vonatkozó valós gördülési ellenállási és szélcsatornában mért légellenállási tesztadatokat, miután meggyőződtek róla, hogy megfelelően tükrözik a futási tesztekben mért tényleges adatokat.

 

2. A helyzet kiváltó okai

Meglátásunk szerint az ügy hátterében az áll, hogy a birtokunkban levő Sagara tesztpálya egy dombtetőn helyezkedik el, közel a tengerhez, így az időjárási körülmények, például a szél jelentős hatást gyakorolnak rá,  ami megnehezíti a tesztek elvégzését.

A  közelmúltban számos fejlesztés valósult meg az üzemanyag-hatékonysági technológiák, valamint a gördülési ellenállás és a gépjármű össztömeg csökkentése terén, és ezek eredményeként  az autókra fokozottabb hatást gyakorol a  szél, így a mérési eredmények nagyobb változatosságot mutatnak. Amennyiben például olyan kerekeket használunk, amelyeknek kisebb a gördülési ellenállása, nehezebb kimutatni az ezek által gyakorolt hatást adateltérés nélkül, így nagyobb számú tesztvizsgálatra van szükség.

 

3. A fogyasztási adatokra gyakorolt hatás

A vizsgálat során elvégeztünk egy szabadonfutási tesztet, és összevetettük ennek a valós adatait a hitelesítési eljáráshoz korábban elvégzett tesztelések adataival. Ennek eredményeként kiderült, hogy a korábban hitelesített fogyasztási adatok az új mérések hiteles adataival összevetve a mérési hibahatáron belülre esnek.

Éppen ezért nem tartjuk szükségesnek, hogy korrigáljuk az alkalmazott menetellenállási értékeket, és az ezek alapján számított üzemanyag-hatékonysági értékeket sem.

Ami a károsanyag-kibocsátási mutatókat illeti, ezek megfelelnek a biztonsági előírásoknak és véleményünk szerint nincs velük semmilyen probléma.

A Suzuki biztosítja a gépjármű-használókat, hogy továbbra is teljes nyugalommal használhatják a járműveiket.

4. A vizsgálat hatálya alá eső 16 modell

<Mini-járművek>

Alto(Forgalmazás kezdete: 2014. december 22.)

Alto Lapin(Forgalmazás kezdete: 2015. június 3.)

Wagon R(Forgalmazás kezdete: 2012. szeptember 19.)

Hustler(Forgalmazás kezdete: 2014. január 14.)

Spacia(Forgalmazás kezdete: 2013. március 15.)

Every(Forgalmazás kezdete: 2015. február 18.)

Carry(Forgalmazás kezdete: 2013. szeptember 20.)

Jimny(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2010)

 

<Normál és nagyméretű gépjárművek>

Solio(Forgalmazás kezdete: 2015. augusztus 26.)

Ignis(Forgalmazás kezdete: 2016. február 18.)

Baleno(Forgalmazás kezdete: 2016. március 9.)

SX4 S-CROSS(Forgalmazás kezdete: 2015. február 19.)

Swift(Forgalmazás kezdete: 2010. szeptember 18.)

Escudo 2.4(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2012)

Escudo(Forgalmazás kezdete: 2015. október 15.)

Jimny Sierra(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2010)

A fenti kérdéskör nem érinti a Suzuki márkanév alatt Japánon kívül forgalomba hozott járműveket.

A Suzuki várakozásai szerint a fenti tények jelenleg semmilyen módon nem befolyásolják a vállalat üzleti eredményeivel kapcsolatos előrejelzéseket. Amennyiben a vállalat összesített bevételeivel kapcsolatos előrejelzéseket bármilyen tényező módosíthatja, azt azonnali hatállyal nyilvánosságra hozzuk.

(A fenti szöveg az eredeti, japán nyelvű közlemény hivatalos angol változata alapján készült magyar fordítás. A szövegverziók közötti eltérések esetén az eredeti japán szöveg a mérvadó.)