hír
Hírek 2016
Közlemény a valós üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos vizsgálatról
Vizsgálati jelentés az illetékes japán minisztérium számára (Földművelési-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium) A Földművelési-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium utasítása alapján a Suzuki elvégezte a valós üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos vizsgálatot, amelynek eredményét ma megküldte a minisztériumnak.
A belső vizsgálat eredménye azt mutatja, hogy nem történt jogellenes cselekedet mint például az üzemanyag-fogyasztási adatok manipulációja. Mindezek mellett azonban a tesztelési folyamatokban azonosítottunk bizonyos eltéréseket a minisztérium előírásai és a Suzuki által a gyakorlatban alkalmazott üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tesztmódszerek között, ezért a Suzuki az alábbi jelentést teszi közzé. Egyúttal mélységes sajnálatunkat fejezzük ki valamennyi ügyfelünk és részvényesünk felé az üggyel kapcsolatban.
1. A kormány előírásaitól eltérő mérési módszer
A Suzuki megvizsgálta azt a módszert, amelyet a márka jelenleg forgalomban lévő 16 modellje esetében alkalmaztak a menetellenállás mérésére. A vizsgálat megállapítása szerint a tanúsítvány igényléséhez a futási teszteken mért tényleges menetellenállási adatok külön benyújtása helyett összegezték az abroncsokra, fékekre és váltóműre vonatkozó valós gördülési ellenállási és szélcsatornában mért légellenállási tesztadatokat, miután meggyőződtek róla, hogy megfelelően tükrözik a futási tesztekben mért tényleges adatokat.
2. A helyzet kiváltó okai
Meglátásunk szerint az ügy hátterében az áll, hogy a birtokunkban levő Sagara tesztpálya egy dombtetőn helyezkedik el, közel a tengerhez, így az időjárási körülmények, például a szél jelentős hatást gyakorolnak rá, ami megnehezíti a tesztek elvégzését.
A közelmúltban számos fejlesztés valósult meg az üzemanyag-hatékonysági technológiák, valamint a gördülési ellenállás és a gépjármű össztömeg csökkentése terén, és ezek eredményeként az autókra fokozottabb hatást gyakorol a szél, így a mérési eredmények nagyobb változatosságot mutatnak. Amennyiben például olyan kerekeket használunk, amelyeknek kisebb a gördülési ellenállása, nehezebb kimutatni az ezek által gyakorolt hatást adateltérés nélkül, így nagyobb számú tesztvizsgálatra van szükség.
3. A fogyasztási adatokra gyakorolt hatás
A vizsgálat során elvégeztünk egy szabadonfutási tesztet, és összevetettük ennek a valós adatait a hitelesítési eljáráshoz korábban elvégzett tesztelések adataival. Ennek eredményeként kiderült, hogy a korábban hitelesített fogyasztási adatok az új mérések hiteles adataival összevetve a mérési hibahatáron belülre esnek.
Éppen ezért nem tartjuk szükségesnek, hogy korrigáljuk az alkalmazott menetellenállási értékeket, és az ezek alapján számított üzemanyag-hatékonysági értékeket sem.
Ami a károsanyag-kibocsátási mutatókat illeti, ezek megfelelnek a biztonsági előírásoknak és véleményünk szerint nincs velük semmilyen probléma.
A Suzuki biztosítja a gépjármű-használókat, hogy továbbra is teljes nyugalommal használhatják a járműveiket.
4. A vizsgálat hatálya alá eső 16 modell
<Mini-járművek>
Alto(Forgalmazás kezdete: 2014. december 22.)
Alto Lapin(Forgalmazás kezdete: 2015. június 3.)
Wagon R(Forgalmazás kezdete: 2012. szeptember 19.)
Hustler(Forgalmazás kezdete: 2014. január 14.)
Spacia(Forgalmazás kezdete: 2013. március 15.)
Every(Forgalmazás kezdete: 2015. február 18.)
Carry(Forgalmazás kezdete: 2013. szeptember 20.)
Jimny(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2010)
<Normál és nagyméretű gépjárművek>
Solio(Forgalmazás kezdete: 2015. augusztus 26.)
Ignis(Forgalmazás kezdete: 2016. február 18.)
Baleno(Forgalmazás kezdete: 2016. március 9.)
SX4 S-CROSS(Forgalmazás kezdete: 2015. február 19.)
Swift(Forgalmazás kezdete: 2010. szeptember 18.)
Escudo 2.4(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2012)
Escudo(Forgalmazás kezdete: 2015. október 15.)
Jimny Sierra(Aktuális változat forgalmazásának kezdete: 2010)
A fenti kérdéskör nem érinti a Suzuki márkanév alatt Japánon kívül forgalomba hozott járműveket.
A Suzuki várakozásai szerint a fenti tények jelenleg semmilyen módon nem befolyásolják a vállalat üzleti eredményeivel kapcsolatos előrejelzéseket. Amennyiben a vállalat összesített bevételeivel kapcsolatos előrejelzéseket bármilyen tényező módosíthatja, azt azonnali hatállyal nyilvánosságra hozzuk.
(A fenti szöveg az eredeti, japán nyelvű közlemény hivatalos angol változata alapján készült magyar fordítás. A szövegverziók közötti eltérések esetén az eredeti japán szöveg a mérvadó.)