Kiegészítő és pótalkatrész ellátással bővült a Magyar Suzuki Zrt tevékenységi köre

2019 április 1-jével a Magyar Suzuki lett a Suzuki csoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-bázisa. A 6.480 m2-es esztergomi logisztikai hub és gyár így Közép-Európa meghatározó járműipari központjává vált. A nagymértékben automatizált komplexumból átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítanak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek. Krisztián Róberttel, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatójával beszélgettünk arról, hogyan működik az új egység és mi a jelentősége a vállalat életében.

Mekkora beruházás, milyen fejlesztések előzték meg a fejlesztést?
A teljes Suzuki csoport – tehát a Magyar Suzuki, más országok leányvállalatai és az anyavállalat – összehangolt munkája és együttműködése teremtette meg a biztos alapot ahhoz, hogy áprilistól Európa- és világszerte biztosíthassuk a hatékony pótalkatrész ellátást megrendelőink számára. Ennek keretein belül megerősítettük a szervezeti struktúránkat, az informatikát is beleértve, közös IT rendszert alakítottunk ki. Digitalizáltuk a teljes belső alkatrészellátási rendszert, mely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot és csökkentve az emberi tévedéseken alapuló hibák lehetőségét. Tavasz óta mi magyarok kezeljük a Suzuki Angliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és itthon tárolt raktárkészleteit. Ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hoztunk létre az esztergomi gyárban. Az anyacég döntése is bizonyítja a Magyar Suzuki előkelő szerepét a csoport nemzetközi hálózatában.

Milyen széles az ellátóbázis profilja?
138 000 féle terméket tárolunk az esztergomi és az európai alkatrészellátó raktárainkban. Nemcsak a jelenleg gyártott modellekhez tartozó alkatrészeket és pótalkatrészeket raktározzuk, hanem akár régebbi Suzuki termékhez, beleértve a hajómotoros és a motorkerékpáros üzletág modelljeit is.

Milyen raktártechnológiát alkalmaz az MSC világszerte? Teljes egészében a vállalatcsoport tendenciái szerint működik a logisztika, vagy van-e bármi egyedi jellemzője a központnak?
Az esztergomi és a további 5 európai Suzuki raktárban egy egységes logisztikai rendszer került kiépítésre annak érdekében, hogy a márkakereskedőink és szervizeink rendeléseit lehetőség szerint 24 órán belül teljesíteni tudjuk. A beérkezett alkatrészek csomagolás után egy egyedi vonalkódos cikkszámazonosítót kapnak a pontos nyomon követhetőség érdekében. Kollégáink az érkező megrendelések alapján kigyűjtik és kikomissiózzák a termékeket. A kimenő teherautóknak időbeni és kapacitásbeli összehangolása a belső raktári folyamatokkal nagyfokú precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel. Munkatársaink 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodnak naponta, amelyek 700 beszállítótól, ezen belül is 16%-ban magyar partnerektől érkeznek a logisztikai és ellátóközpontba.

A hírek szerint az autóipar világszerte lassulással küzd, a napokban a Suzuki Motor Corporation is csökkentette az éves célszámait, ezzel szemben a Magyar Suzuki Zrt. úgy látszik tovább erősíti 3 éves vezetői pozícióját a magyar piacon, és sokakkal ellentétben a stagnáló európai környezetben is növekedni tudott. Mi a titkuk?

A Magyar Suzuki az anyacég mintájához hasonlóan a fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében folyamatosan fejleszti és optimalizálja a termelését és a termékportfólióját, hogy minél több ember számára biztosíthassa a tudatos és biztonságos vezetés élményét és az elérhető mobilitást. Úgy gondolom, a sikerünk titka, hogy valóban értjük a fogyasztóink és a piac igényeit és ezekhez nem hirtelen, kiugró innovációkkal igazodunk, hanem stabil fejlődéssel, fejlesztésekkel a mindennapok szintjén.