Innovációs konzorcium segíti a műszaki fejlesztést a Magyar Suzukinál

Továbbfejleszti gyártási és logisztikai rendszerét, és minden eddiginél korszerűbb prototípust fejleszt a Magyar Suzuki Zrt. az általa vezetett konzorcium élén a következő négy évben. Az 5,3 milliárd forint értékű kutatási, fejlesztési és innovációs (K+F+I) projektet saját forrásból és uniós támogatásból hajtják végre.

Négyéves kutatás-fejlesztési projekt indult a Magyar Suzuki Zrt. vezetésével. A projekt keretében az autógyárból, egyetemekből, non-profit kutatóhelyből és beszállítókból innovációs hálózat jön létre.
A projekt megvalósítása során a tervek szerint az esztergomi autógyárban hálózatba kapcsolják a hegesztőrobotokat, hatékonyabbá teszik a gyáron belüli, illetve a gyárat és a beszállítókat összekapcsoló logisztikai rendszert, előkészítik a lézerhegesztés bevezetését, valamint új, kiváló műszaki tulajdonságú, költségtakarékos polimereket fejlesztenek a gépkocsigyártáshoz.
A fejlesztések eredményeként a gyár korszerű, versenyképes, biztonságos tesztelt prototípust állít elő, amelynek súlya kicsi, fogyasztása és környezetterhelése csekély, karbantartási és javítási igénye minimális, széleskörű kényelmi és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vezető és az utasok számára, továbbá a benne felhasznált anyagok 95 százaléka újrahasznosítható.
A K+F+I fejlesztést megvalósító konzorcium a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” pályázatán nyert európai uniós támogatást. A támogatási szerződést aláíró konzorcium tagjai a Magyar Suzuki Zrt. mellett a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a PEMÜ Műanyagipari Zrt., valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
A projekt megvalósításához 2,712 milliárd forint saját forrás áll rendelkezésre, amit az Európai Unió 2,596 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással dupláz meg.