Bővítette értékesítéseit, növelte piaci részesedését a Suzuki

7500 autót adott el és ezzel közel tíz százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon a Suzuki 2015-ben. A siker elsősorban a Vitara kiugró népszerűségének, illetve a bővülő flottaeladásoknak köszönhető. Továbbiak

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2015-ben Magyarországon 7500 Suzuki személygépkocsi talált gazdára, ami az összes forgalomba helyezett autó (77 171 db) 9,72 százaléka.

 

Jóllehet csak március óta gyártják és forgalmazzák, a Vitara 19,14 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát. A modellből december 31-éig 3733-at helyeztek forgalomba.

 

Kategóriaelső lett a Swift is a B szegmensben, 1955 darabos értékesítéssel, 17,27 százalékos piaci részt hasítva ki magának a kisautók között.

 

Szépen teljesített a harmadik Esztergomban gyártott modell – az alsó középkategóriás S-CROSS gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ami az ötödik helyet jelenti a C szegmensben –, továbbá a külföldön gyártott Celerio is, amely 194 eladott példánnyal 7,59 százalékos piaci részesedést ért el és második lett az A szegmensben.

 

A márka a megelőző évhez képest belföldi eladásait 58 százalékkal, piaci részesedését 2,7 százalékkal növelte. A jó eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy új modelljeivel a márka – amellett hogy sikerrel őrizte meg népszerűségét a magánvásárlók körében – a vállalati és állami beszerzésekben is erősíteni tudta pozícióit, vagyis bővítette flottaeladásait.