Bemutatkozik Európában a Suzuki IGNIS, az emblematikus, sokoldalú kompakt crossover

A Suzuki Motor Corporation ma a Párizsi Autószalonon bemutatta globális piacra szánt kompakt crossoverjét, az Ignist. Az új Ignis stílusos külseje kényelmet és könnyű kezelhetőséget rejt magában. Minden pórusában a Suzuki hagyományait hordozza, egyedi karaktere mégis teljesen újszerűvé varázsolja.

 

Az egyszerű és emblematikus dizájn mellett ez a kompakt crossover olyan teljesítményt és funkcionalitást nyújt, ami magabiztosan vezethetővé teszi a legváltozatosabb körülmények között is. Az értékesítés 2017 januárjában Európában kezdődik, a többi piacon ezt követően indul meg a forgalmazás.

 

  • Az új Ignis crossover a stílusos külsőt ötvözi a sokoldalú funkcionalitással, kezelése kényelmes és könnyű.
  • Megjelenésében határozott és erős stílust sugall, amelyben keverednek a hagyományos Suzuki-elemek és az újító szellem.
  • A Suzuki könnyű és nagy merevségű új generációs platformjára újonnan tervezett felfüggesztési rendszer került, amely kitűnő vezethetőséget biztosít.
  • Az 1.2 DUALJET motorban alkalmazott SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – Suzuki Intelligens Hibrid Jármű) rendszer erőteljes teljesítményt nyújt kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett.

[IMAGEGALLERY]

 

Koncepció

1. Megjelenés és funkcionalitás

Stílusos külső megjelenése mellett az Ignis minden irányban kiváló kilátást biztosít. Mérete könnyen vezethetővé teszi, a belső tér és a csomagtér is tágas, a vezetési élmény pedig rázós utakon is magabiztos. A tervezési cél egy olyan emblematikus crossover stílus létrehozása volt, ami ugyanakkor minden ízében Suzuki.

2. Letisztult, emblematikus dizájn, ötvözve a Suzuki hagyományos értékeivel

Az Ignis egyes látványelemeihez egyenesen az első generációs Cervóból és Vitarából, illetve a Swift előző generációjából merítette az inspirációt, az újonnan bevezetett letisztult vonalak és hajlatok ugyanakkor újszerű egyéniségét, vonzerejét hangsúlyozzák. Ez első pillantásra is határozott benyomást kelt.

 

3. Nagy teljesítmény kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett

Az Ignis gyártása során nagyobb százalékban alkalmaztak könnyű, mégis nagy szakítószilárdságú acélt. Ez lehetővé teszi az önsúly csökkentését a szerkezeti merevség feláldozása nélkül. Az SVHS enyhe hibrid hajtás hozzáadásával így dinamikus teljesítmény válik elérhetővé kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett.

4. Fokozott biztonságot garantáló berendezések

Két sztereó kamera figyeli a távolságot az autó és a környező tárgyak között, illetve felismeri a tárgyak alakját is. Ez képezi az alapját a következő három hatékony biztonsági funkciónak: kétkamerás fékasszisztens (Dual Camera Brake Support – DCBS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartás-figyelmeztetés.

5. Audiokijelzés navigáció funkcióval

Különböző típusú okostelefonok kapcsolódását támogató rendszerével az Ignis lehetővé teszi, hogy a vezető az érintőképernyőről kezelje a telefon kompatibilis alkalmazásait. Térképadatokat tartalmazó SD-kártya beillesztésével elérhetővé válik a navigáció funkció.

 

Dizájn

Kompakt mérete ellenére a karosszéria formája erőt sugároz. A belső tér az egyediséget hangsúlyozza, elemei minőségi benyomást keltenek. A vásárlók modern színekből választhatnak a hozzájuk illő belső színekkel.*

*A két belső kiemelő szín a választott karosszéria színéhez igazodik.

 

Külső formaterv

Az Ignis formás alakjának első szembeszökő eleme a jellegzetes orr-rész, a LED fényszórók szúrós tekintetével és a hűtőrács erős vonalaival. A kerékívek robusztus vállai erőt sugároznak, a karosszéria alsó része kifejező felületeket mutat. A formaterv egyszerű, ugyanakkor családias, szerethető. Örökölte az első generációs Cervo hasítékszerű C oszlopát, a Swift jellegzetes sötétített A és B oszlopait és más hagyományos Suzuki dizájnelemeket, mint a díszszegély és a kagyló alakú motorháztető. Az ezekből összeálló arculat egy új korba repíti a Suzuki crossoverek hagyományait.

 

Belső formaterv

Az egyszerű, de egyedi külső mellett az Ignis megjelenését még sajátosabbá teszi belső környezete. A légkondicionáló kezelőpaneljének lekerekített formái és a műszerfal jellegzetes íve futurisztikus benyomást kelt.

 

A műszerfal vízszintes elrendezésű felületén felhasznált anyagok gazdag textúrája kiemeli a szélesség és tágasság érzetét. A narancs és fémes titánium kiemelő színek a minőség általános légkörét erősítik a belső térben, és hangsúlyozzák a crossoverekhez kapcsolódó aktív arculatot.

 

Színválaszték

Az új Ignis 14 féle színben rendelhető, köztük három új karosszériaszínben és kéttónusú változatokban is. A belsőhöz választható két kiemelő szín illeszkedik a karosszériaszínekhez, és lehetővé teszi, hogy leendő tulajdonosa saját ízléséhez igazítsa az Ignis megjelenését.

 

Karosszériaszínek (összesen 14 szín választható)

Három új szín

Tűznarancs Gyöngyház Metál: Ragyogó, erős benyomást kelt, a felizzított fémre emlékeztet.

Neonkék Metál: A fénylő kék szín a neonlámpák fényéhez hasonló.

Helios Arany Gyöngyházmetál: Ez az energikus szín a Nap ragyogását idézi fel.

Hat további szín

Öt kéttónusú színváltozat (fekete tetővel)

 

Belső színek

Két kiemelő szín*, amelyek hangsúlyozzák a fekete-fehér belső határozott megjelenését.

Narancs kiemelő szín (a középkonzolon és a belső ajtókilincseknél)

Titánium kiemelő szín (a középkonzolon és a belső ajtókilincseknél)

*A két belső kiemelő szín a választott karosszéria színhez igazodik.

 

Használhatóság

Szabadság érzetét keltő tágas belső tér, nagy kapacitású csomagtér

A nagy szemmagasságnak köszönhetően kiváló kilátás.

Navigációs rendszer és kihangosító.

 

Befogadóképesség

A Suzuki új generációs platformjának köszönhetően lehetővé vált a motortér méretének csökkentése, megnövelve ezzel az utasok és csomagjaik rendelkezésére álló teret. Az Ignis kívülről nézve kompakt karosszériája tágas és kényelmes utasteret rejt, ahol az utasok kényelmesen férnek el egymás mellett, bőséges helykínálattal lábnál és fejnél egyaránt.

 

Lényeges vonása az autónak a nagyméretű, 267 literes* csomagtér (227 liter* az ALLGRIP modellek esetében). Ennek kihasználását tovább javítják a csúsztatható és ledönthető hátsó ülések, így változatos méretű és alakú csomagok is könnyen elhelyezhetők.

* A Német Autóipari Szövetség (VDA) szabványa szerint mérve, felemelt hátsó üléstámlával.

 

Tárolók

A belső tér rendkívül kényelmes tároló rekeszekkel szolgál. A kétrekeszes kesztyűtartó mellett pohártartók találhatók a középső és hátsó konzolon, valamint az első és hátsó ajtókban is. A tervezés mindvégig a mindennapi használat lehető legkényelmesebbé tételét tartotta szem előtt.

 

Kilátás

A legalább 180 mm-es hasmagasság lehetővé teszi a durvább utakon való vezetést is, egyúttal a magasan lévő ülés segítségével tiszta kilátást biztosít. A magasan pozicionált ülés a ki- és beszállást is kényelmesebbé teszi.

 

Okostelefonnal összekapcsolható audiokijelző (Smartphone Linkage Display Audio – SLDA)

 

Az audiorendszer része az érintőképernyős kijelző, ami intuitívan, okostelefonhoz hasonlóan használható. Kapcsolódjon rá mobiltelefonjáról Bluetooth® vagy USB adatkábel segítségével, és a kijelzőről használhatja a kompatibilis telefonos alkalmazásokat. A kijelzőről irányítható a rádió, a visszapillantó kamera képe és a navigáció* is.

 

Az Android Auto a vezetéshez optimalizált formában terjeszti ki az autóra az Android platformot. A figyelem minimális elvonása mellett használhat vezetés közben Google-szolgáltatásokat, mint például a Google Maps vagy a Google Search.

 

Az Apple CarPlay segítségével az iPhone-felhasználók pillanatnyi forgalomhoz igazított útvonaltervezést vehetnek igénybe, hívásokat bonyolíthatnak, üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve zenét hallgathatnak az érintőképernyő vagy a Siri használatával, miközben figyelmük továbbra is a vezetésre összpontosul.

 

A MirrorLink lehetővé teszi különböző telefonos alkalmazások megjelenítését az autó érintőképernyős kijelzőjén.

 

Teljesítmény és biztonság

Nagy teljesítmény, kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett az új felfüggesztés kiváló vezethetőséget biztosít, míg az új generációs platform tágasabb belső tér kialakítását, illetve további üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé.

A legmodernebb biztonsági technológiák alkalmazása minimalizálja a sérüléseket ütközés esetén.

 

 

Motorok

Az Ignis hajtásáról a gazdaságos üzemanyag-felhasználású, nagy teljesítményt nyújtó 1.2 DUALJET (K12C) benzinmotor gondoskodik. Ezt kiegészíti az SHVS enyhe hibrid rendszer, amely további üzemanyag-megtakarítást eredményez.

 

SHVS

Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) egy kis súlyú, kompakt, enyhe hibrid hajtású rendszer; beépített indítógenerátorból (ISG – Integrated Starter Generator), áramfejlesztőből, villanymotorból és lítiumion-akkumulátorcsomagból áll. Optimális rendszer kompakt autókban való felhasználásra, ami a villanymotor nyomatékrásegítésével és a rendszer hatékony energia-visszatáplálásával javítja az üzemanyag-felhasználást.

 

Váltók

Ötsebességes kézi váltó: a konvergens sebességfokozat-lokalizáló rendszer alkalmazása könnyebb és simább érzetű sebességváltást eredményez.

Ötsebességes automatizált kézi váltó (AGS - Auto Gear Shift): az ötsebességes kézi váltón alapul a Suzuki saját automatizált kézi váltórendszere, amely végrehajtja a vezető helyett a kuplung- és váltóműveleteket.

 

Összkerékhajtás (ALLGRIP AUTO)

Az Ignis a Suzuki folyadékos tengelykapcsolót alkalmazó ALLGRIP AUTO összkerékhajtási rendszerét használja. Ez a rendszer maximális teljesítményt nyújt gazdaságos üzemanyag-felhasználás mellett azáltal, hogy elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, ha csökken az első kerekek tapadása az úton. Az ALLGRIP AUTO nyugalmat biztosít a vezető számára a mindennapos haszálatban, különösen csúszós utakon vagy havas útfelszínen.

 

Felfüggesztés

A felfüggesztés újonnan lett kifejlesztve, hogy a lehető legjobban illeszkedjen az új generációs platformhoz. Könnyebb és erősebb felfüggesztés mellett fokozott merevségű rugóstagok növelik a menetstabilitást.

 

Biztonsági felszerelések

Az Ignis a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) technológiáját alkalmazza, amely fokozott védelmet biztosít ütközés esetén. Ennek része az energiaelnyelő, gyűrődő elemek alkalmazása, amelyek elnyelik az ütközés energiáját, továbbá a becsapódási energiát hatékonyan szétosztó keretmerevítés és a merev utasfülke-struktúra.

 

További biztonsági berendezések: ESP menetstabilizáló rendszer, elülső, oldal- és függönylégzsákok, amelyek frontális és oldalról történő ütközés esetén is védik az autó utasait.

 

További biztonsági funkcióként a járműre telepített sztereó kamerák az emberi szemhez hasonlóan figyelik az autó környezetét. Észlelik az útburkolati jeleket, az autó előtt lévő objektumokat, és azok távolságát is. A méret és forma alapján különbséget tesznek gyalogos és másik autó között. Ezek a képességek teszik lehetővé a következő három biztonsági funkciót:

 

Kétkamerás fékasszisztens (Dual Camera Brake Support - DCBS): Ha 5 km/óránál gyorsabban halad, a sztereó kamerák figyelik az autó előtt lévő járműveket és gyalogosokat. Segítik az összeütközés elkerülését és az esetleges sérülés minimalizálását figyelmeztetésekkel vagy automatikus fékezéssel.

 

Sávelhagyásra figyelmeztető funkció: Ha 60 km/óra sebességnél gyorsabban halad, és irányjelző használata nélkül átlépi a forgalmi sáv határát, a rendszer megrezegteti a kormánykeret és figyelmeztető fényjelzést ad a kilométerórán, felhívva a figyelmet a sáv elhagyására, ami figyelmetlenségből történhetett.

 

Sávtartásra figyelmeztető funkció: Ha 60 km/óra sebességnél gyorsabban halad, és a sávon belül jobbra-balra ingázik, a rendszer figyelmeztető hangjelzést ad. Ez felhívja a sofőr figyelmét a sávtartásra, ami fáradtság vagy más tényező miatt maradhatott el.