A Suzuki közzétette első negyedévi eredményeit (2014. április–június)

A Suzuki Motor Corporation (SMC) nyilvánosságra hozta üzleti évének első negyedévére – a 2014. április–júniusi periódusra – vonatkozó eredményeit. A vállalat értékesítési árbevétele és nyeresége összességében nőtt, Ázsiában a nyereség csökkent. Japán, Thaiföld, Indonézia és más piacok gyengébb kilátásai miatt a társaság nem módosítja üzemi profitvárakozását.

A 2014. áprilistól júniusig tartó első negyedév pénzügyi eredményeinek összefoglalása

 

A cég összevont nettó értékesítési árbevétele az előző év azonos időszakához viszonyítva 5,1%-kal, 34,6 milliárd jennel (78,5 milliárd forinttal) 710,4 milliárd jenre (1610,8 milliárd forintra) nőtt. A belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel 256,0 milliárd jenre (580,5 milliárd forintra) rúgott; a 15,8 milliárd jenes (35,8 milliárd forintos), vagyis 6,6%-os növekmény elsősorban a fogyasztási adó jövőbeni emelése által gerjesztett „last minute” keresletből fakadó függő megrendeléseknek köszönhető. A külföldi nettó értékesítés éves viszonylatban 4,3%-kal, vagyis 18,8 milliárd jennel (42,6 milliárd forinttal) 454,4 milliárd jenre (1030,3 milliárd forintra) nőtt. Az általános növekedés az európai piacnak köszönhető, amely ellensúlyozni tudta az Ázsiában és Észak-Amerikában tapasztalt csökkenést.

 

Ami az összevont eredményt illeti, az üzemi eredmény éves összevetésben 15,5%-kal, 6,8 milliárd jennel (15,4 milliárd forinttal) 50,9 milliárd jenre (115,4 milliárd forintra) nőtt. A bővülést Ázsia, például Indonézia és Thaiföld csökkenése dacára sikerült elérni, olyan piacok bővülése révén, mint Japán és Európa. Az üzleti eredmény éves összehasonlításban 25,7%-kal, azaz 12,1 milliárd jennel (27,4 milliárd forinttal) 59,3 milliárd jenre (134,5 milliárd forintra) emelkedett. A nettó eredmény az előző év azonos időszakához viszonyítva 38,8%-kal, 10,5 milliárd jennel (23,8 milliárd forinttal) 37,5 milliárd jenre (85,0 milliárd forintra) nőtt, ami részben a japán társasági adókulcs mérséklésének köszönhető.

 

 

Eredmények üzletágak szerint

 

A személygépkocsi-szektorban éves összehasonlításban nőtt a belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel, ami az előző pénzügyi év végéről származó függő (pl. a Hustler modellre vonatkozó) megrendeléseknek köszönhető. A külföldi értékesítés nettó árbevételének éves emelkedése az európai piac bővüléséből fakad. Következésképpen a személygépkocsi-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 6,5%-kal, azaz 38,2 milliárd jennel (86,6 milliárd forinttal) 629,0 milliárd jenre (1426,2 milliárd forintra) nőtt. Az üzemi eredmény éves összevetésben 5,8%-kal, 2,5 milliárd jennel (5,7 milliárd forinttal) 47,3 milliárd jenre (107,2 milliárd forintra) emelkedett. Bár Ázsia csökkenést szenvedett el, ami helyszíni beruházásokból, az indiai és indonéz valuta árfolyameséséből, illetve a thaiföldi autópiac erős visszaeséséből származik, Japánnak és Európának köszönhetően az üzemi eredmény összességében pozitív lett.

 

A motorkerékpár-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 6,9%-kal, vagyis 4,9 milliárd jennel (11,1 milliárd forinttal) 65,6 milliárd jenre (148,7 milliárd forintra) csökkent, főleg az ázsiai értékesítés visszaesése miatt. Az előző üzleti év azonos időszakában elszenvedett 2,7 milliárd jenes (6,1 milliárd forintos) üzemi veszteség 1,0 milliárd jenes (2,3 milliárd forintos) üzemi nyereségre váltott, részben azoknak a nagy lökettérfogatú modelleknek köszönhetően, amelyeket még az előző pénzügyi évben szállítottak ki, és külföldön raktároztak.

 

A hajózási (marine), hajtómű- és egyéb üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 8,4%-kal, 1,3 milliárd jennel (2,9 milliárd forinttal) 15,8 milliárd jenre (35,8 milliárd forintra) emelkedett. Ez elsősorban a külmotorok bővülő európai értékesítésének tudható be. Az üzemi eredmény éves összevetésben 31,8%-kal, azaz 0,6 milliárd jennel (1,4 milliárd forinttal) 2,6 milliárd jenre (5,9 milliárd forintra) nőtt.

 

Ami az üzemi eredmények földrajzi terület szerinti megoszlását illeti, míg Japán, Európa és más területek bővültek, az üzemi nyereség Ázsiában éves összevetésben 24,3%-kal, 4,8 milliárd jennel (10,9 milliárd forinttal) 15,1 milliárd jenre (34,2 milliárd forintra) esett vissza az indonéziai és thaiföldi eredmény csökkenése miatt.

 

Előrejelzés az összevont üzemi eredménnyel kapcsolatban a teljes pénzügyi évre

 

Ami az éves összevont eredmény előrejelzését illeti, jóllehet az első negyedéves üzemi eredmények éves összehasonlításban növekedést mutattak, a vállalatcsoport nem kíván változtatni korábbi előrejelzésén, tekintettel a japán fogyasztási adó jövőbeni emelése miatt előrehozott „last minute” rendelések nyomán várható korrekcióra, illetve a kedvezőtlen külföldi értékesítési folyamatokra és pénzügyi kilátásokra, például Indonéziában és Thaiföldön.

 

A teljes vállalatcsoport az összes területen minden erőfeszítést megtesz, hogy az alábbi előrejelzésben szereplő számoknál kedvezőbb összevont eredményt érjen el.

 

Teljes éves összevont profitvárakozás

Nettó értékesítési árbevétel

3000,0 milliárd jen (6802,2 milliárd forint)
(2,1%-os növekedés éves összehasonlításban)

Üzemi eredmény

188,0 milliárd jen (426,3 milliárd forint)
(0,1%-os növekedés éves összehasonlításban)

Üzleti eredmény

198,0 milliárd jen (448,9 milliárd forint)
(0,1%-os növekedés éves összehasonlításban)

Nettó eredmény

115,0 milliárd jen (260,8 milliárd forint)
(7%-os növekedés éves összehasonlításban)

Devizaárfolyamok

¥100/US$

¥135/€

¥1,65/indiai rúpia

¥0,85/100 indonéz rúpia

¥3,10/thaiföldi baht