A Suzuki hajómotorját is díjazták az év újdonságai között

A Suzuki DF200AP hajómotorja második helyezést ért el az év újdonságai között a Budapest Boat Show-n csütörtökön. A Magyar Suzuki Zrt. Marine, azaz hajózási üzletága 2014–2015-ben jelentős fellendülést mutatott: a márka több hajómotort adott el Magyarországon, mint az őt követő négy gyártó együttesen.

A Suzuki DF200AP hajómotorja II. helyezést ért el a jubileumi 25. Budapest Boat Show újdonságpályázatán a „hajózási felszerelések, vitorlák, motorok és kiegészítők” kategóriában. A Suzuki motorjának egyik fontos újdonsága a hajócsavar forgásirányának változtatása: két- vagy többmotoros hajó esetén is szükségtelen ellentétes forgásirányú hajómotort beszerezni, elég csupán a forgásirányt megváltoztatni, és lecserélni a propellert, így a DF200AP tökéletesen használható önmagában és párban is.

 

A 147 kilowattos 5800-as fordulatszámú 16 szelepes soros négyhengeres DF200AP motor többpontos szekvenciális elektronikus befecskendezést kapott, ennek köszönhetően károsanyag-kibocsátása egyedülállóan csekély a kategóriában. A nagyméretű, 2,9 literes hengerűrtartalmú 10,2:1 sűrítési arányú négyhengeres soros motor lenyűgöző gyorsulást és az alsó fordulatszám-tartományban is magas nyomatékot biztosít. A féldirekt légbeszívó nyíláson hidegebb levegőt vezetnek a szívócsőbe, miközben az állítható szelepvezérlésű hengerfej több levegőhöz juttatja a motort a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség érdekében.

 

A motor további újdonsága a Suzuki Keyless Security System: segítségével a motor kulcs nélkül indítható, és a vízi járművet az eltulajdonítástól is védi.

 

A Suzuki Lean Burn intelligens üzemanyag-szabályozó rendszer a teljes fordulatszám-tartományban – így utazósebességen is – jobb hatásfokú üzemanyag-keverékkel látja el a motort, ami jelentős megtakarítást eredményez.

 

A precíziós elektronikus fojtószelep és fokozatvezérlő rendszer a korábban alkalmazott mechanikus vezérlőkábelek helyett digitális adatkábeleket alkalmaz. A rendszer pontos, egyenletes, precíz vezérlést eredményez, és azonnali sebességváltást tesz lehetővé. Ez különösen hasznos az alacsony fordulatszám-tartományban és manőverezéskor.

 

A Suzuki Marine az előzetes adatok alapján kiemelkedő évet zárt 2015-ben: a négyütemű hajókülmotorok forgalmazásában Európa-szerte piacvezető volt, Magyarországon pedig az október végi eladási adatok szerint a kisebb (40 lóerő alatti) és a nagyobb külmotorok között is többet értékesített, mint az őt követő versenytársak együttvéve.

[IMAGEGALLERY]