A Suzuki benyújtotta újabb vizsgálati jelentését Japánban

A Suzuki benyújtotta újabb jelentését a japán Közlekedési Minisztériumhoz. A jelentés pontosította azoknak a típusoknak a körét, amelyek esetében szabálytalanul képezték a menetellenállási adatokat Japánban. Az anomália továbbra sem érinti a szigetországon kívül értékesített járműveket.

 

A Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium („Közlekedési Minisztérium”) május 18-i utasításának megfelelően („Utasítás az üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó teszteredményekkel kapcsolatos probléma kivizsgálására”) a Suzuki ma benyújtotta újabb jelentését. Mélységes sajnálatunkat fejezzük ki a menetellenállási adatok nem megfelelő, a Közlekedési Minisztérium rendeletében meghatározottaktól eltérő kezeléséért. A körülmények tisztázására indított további vizsgálat eredményeként hibát találtunk május 18-i jelentésünkben, amiről ebben a jelentésben ugyancsak beszámolunk.

 

Őszinte bocsánatkéréssel fordulunk vásárlóinkhoz, ügyfeleinkhez és valamennyi részvényesünkhöz az okozott kényelmetlenségek és problémák miatt.

 

Ugyanakkor megerősítjük, hogy Japánon kívül értékesített termékeink nem érintettek a kérdésben.

 

(1) A menetellenállási adatok nem szabályszerű felhasználásában érintett modellek köre

 

A jelenlegi típuskínálat 16 modellje közül a kérdésben a Jimny, a Jimny Sierra és az Escudo 2.4 típus nincsen érintve. A maradék 13 modell mellett a már nem gyártott típusok közül az Alto Eco (forgalmazás kezdete: 2011. december, gyártás befejezése: 2014. november), valamint további 12, másik gyártó neve alatt forgalmazott OEM termék, összesen tehát 26 modell esetében derült ki, hogy a menetellenállási adatokat az egyes összetevőkre vonatkozó ellenállási adatok és az ellenállási tényezők összegzésével képezték.

 

Az érintett típusok körét ennyiben korrigáljuk; a tévedésért elnézést kérünk.

 

(2) A rendeletben előírt mérési módszertől való eltérés okai

 

Annak érdekében, hogy a világszerte egyre szigorúbb üzemanyag-fogyasztási előírásokat be tudja tartani, a Suzuki korábban olyan módszert fejlesztett ki, amellyel képes az egyes összetevők ellenállását, valamint az ellenállási tényezőket mérni. 2010-re a Suzuki már képes volt arra, hogy a futási teszten mért adatokat bizonyos pontossággal megelőlegezze az egyes összetevőkre vonatkozó ellenállási adatok és az ellenállási tényezők összegzése révén.

 

Mindeközben, a Lehman Brothers csődjét követő globális pénzügyi válságot követően, az új modellek és motorok fejlesztése során jelentkező növekvő munkateher oda vezetett, hogy a Suzuki nem tudott megfelelő munkaerőt biztosítani a futási tesztek végrehajtásához, ráadásul elmulasztotta végrehajtani azokat a beruházásokat, amelyek a futási teszthez szükséges infrastruktúra kialakításához szükségesek lettek volna, továbbá elmulasztotta fejleszteni a tesztelési technológiát.

 

A fentiek miatt a Suzuki elmulasztotta, hogy a menetellenállási adatokat a Közlekedési Minisztérium rendeletének megfelelően, futási teszteken mérje meg a típusjóváhagyás alkalmával, ehelyett a típusjóváhagyási kérelem benyújtásakor azokat a menetellenállási adatokat használta fel, amelyeket az egyes összetevők és ellenállási tényezők esetében mért.

 

(3) Minek alapján állítható, hogy a kérdésnek nincs hatása az üzemanyag-fogyasztásra?

 

Azok a menetellenállási adatok, amelyeket az egyes összetevőkre és ellenállási tényezőkre vonatkozó mérések összegzésével képeztek, az egyes sorozatgyártásban készülő összetevőkre vonatkozó tényleges mérési eredményeken alapulnak. A termékfejlesztés fázisában sor került az adatok verifikálására, mégpedig egy olyan prototípussal, amelyet a sorozatgyártásban készülő összetevőkkel ekvivalens összetevőkből építettek meg. Ezért úgy ítéljük, maguk az adatok pontosak.

 

A kapcsolódó dokumentumokra és az érintett dogozókra is kiterjedő belső vizsgálat során arról is meggyőződtünk, hogy az üzemanyag-fogyasztás rosszhiszemű manipulációjára nem volt szándék.

 

Időközben mind a 14 modellünk (illetve az OEM típusokkal együtt mind a 26 modell) legtakarékosabb változatával végrehajtottuk saját fogyasztási tesztünket, mégpedig futási teszten mért menetellenállási adatokkal. A teszt megerősítette, hogy az összes modell kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a katalógusban feltüntetett fogyasztási adat.