A Suzuki a 2016-os Párizsi Autószalonon

Két nagy horderejű bejelentést is tett ma a Suzuki Motor Corporation a 2016-os Párizsi Autószalonon. Az egyik a stílusos külső megjelenésű, rendkívül rugalmas felhasználású új IGNIS kompakt crossover európai bevezetése. A másik bejelentés a Suzuki új irányvonala az ALLGRIP összkerékhajtási technológiával kapcsolatban.

 

 

A Suzuki sajtótájékoztatóján emellett bejelentették az SX4 S-CROSS modellfrissítését. A ráncfelvarráson átesett, s ennek köszönhetően az eddiginél is szigorúbb, egyben kifinomultabb városi terepjárós karaktert mutató modellt júniusban kezdte gyártani a Magyar Suzuki Zrt.

A Suzuki 2016-os értékesítési eredményei

A januártól július végéig terjedő időszakban a Suzuki globális viszonylatban 1 650 000 gépkocsit értékesített, ami enyhe csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez a némely ázsiai piacokon bekövetkezett visszaesésnek tudható be.

Az európai piacokon stabil az autóértékesítés. Az előző pénzügyi évben az értékesítés elérte a 207 000 darabot, ami éves viszonyításban 6,2 százalékos növekedést jelent. A jelenlegi pénzügyi évben 232 000 darabos értékesítés, éves szinten 12 százalékos növekedés a cél.

Az eleve ambiciózus, az előző évhez képest csaknem kétszeres növekedési ütemet előirányzó célszámnál is ígéretesebb a Suzuki 133 000 darabos január–júliusi teljesítménye, ami az előző év azonos időszakához képest 13 százalékos emelkedés. A legmagasabb számban értékesített modell, egyben a Suzuki-eladások jelentős európai növekedésének motorja a Vitara. A modell a 2014-es Párizsi Autószalonon történt bevezetése óta köztudottan nagy sikerrel szerepel.

 

Az ALLGRIP sorozat

A Suzuki az első japán miniautóban, az LJ10-ben alkalmazott összkerékhajtási rendszer bevezetése óta folyamatosan fejleszt összkerekes technológiákat, és a legkülönbözőbb életstílust követő, járművüket a legkülönbözőbb célokra, különféle körülmények és útviszonyok közt használó autóvezetők számára biztosít ideális összkerékhajtási technológiákat.

Az összkerékhajtási technológiák fejlesztésében az évek során elért nagy sikerű fejlesztéseit a Suzuki most az ALLGRIP összefoglaló név alatt egyesíti, hogy az előnyöket a vásárlók még szélesebb körével ismertethesse meg. Az ALLGRIP rendszerek három alkategóriája a következő:

ALLGRIP AUTO – folyadékos tengelykapcsolós rendszer, amely a mindennapi vezetés közben nyugodt, kiegyensúlyozott autózást biztosít a vezető számára, különösen csúszós vagy havas útfelületeken.

ALLGRIP SELECT – a Suzuki elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszere, amely egyszerre nyújtja az „élvezetes vezetés”, a ”lelki nyugalom” és az ”üzemanyag-hatékonyság” előnyeit azáltal, hogy a vezető négy üzemmód (autó, sport, hó és elakadás) közül választhatja ki mindig az adott útviszonyok közt legmegfelelőbbet.

ALLGRIP PRO – ennek a terepezéshez ideális technológiának köszönhetően a vezető szabadon kiélheti kalandvágyát, kiléphet a hagyományos autózás határai közül, és nekivághat felfedezni az ismeretlent. Mindebben megbízható társ a kapcsolható összkerékhajtás és a felező.

Az új IGNIS

Párosítva a stílusos külsőt a változatos funkcionalitással, az Ignis egy egyszerű, mégis emblematikus kompakt crossover, amely az előző Suzuki modellek dizájnelemeit megörökölve is képes egy teljesen új és egyedi személyiséget megformálni.

A Suzuki könnyű, nagy merevségű új generációs platformjára újonnan tervezett felfüggesztési rendszer került, amely kitűnő vezethetőséget biztosít, míg az 1.2 DUALJET motor erőteljes teljesítményt nyújt, kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett.

Az Ignis mindemellett sokat köszönhet az SHVS-nek (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – Suzuki Intelligens Hibrid Jármű). Ez a könnyű, kompakt, enyhe hibrid hajtású rendszer ISG-t (Integrated Starter Generator – Integrált Indítógenerátor) használ villanymotorral és lítiumion-akkumulátorral felszerelve. Optimális rendszert jelent egy kompakt autóban, amely az új generációs platformot DUALJET motorral ötvözi a még jobb üzemanyag-hatékonyság eléréséért.

Az új IGNIS árusítása 2017 januárjában indul majd Európában.

A ráncfelvarrott SX4 S-CROSS

A 2013-as SX4 S-CROSS a 2006-ban piacra dobott Suzuki SX4 utódjaként látta meg a napvilágot. Egészen új magasságokba emelte a tervezést, a hasznosítást, a vezetési teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot. A ráncfelvarrott SX4 S-CROSS orra jelentősen megváltozott, a nagyobb kerekek és gumik pedig keményebb, megkomolyodott külsőt kölcsönöznek ennek a városi terepjárónak.

 

A ráncfelvarrott SX4 S-CROSS kétféle Suzuki BOOSTERJET közvetlen befecskendezésű turbómotorral (1,0 liter és 1,4 liter) is kapható, amelyek egyensúlyt teremtenek zöld és dinamikus teljesítmény közt.

A ráncfelvarrott SX4 S-SCROSS árusítása az európai piacokon idén nyáron kezdődött.

 

 

Európai stratégia

 

A Suzuki tavaly jelentette be középtávú üzleti tervének részeként a 2019-es európai értékesítési célt, ami 280 000 egység a terv utolsó évére. A cél teljesítése érdekében a Suzuki évenként legalább egy modellt tervez bevezetni az európai piacon.

 

A Suzuki az enyhe hibrid hajtású SHVS rendszerre, emellett modellportfóliójának bővítésére kíván összpontosítani az európai piacokon. Az SHVS enyhe hibrid rendszer kompakt konfigurációt kínál és vonzó ár-érték arányt. A technológiát a vevők legkülönfélébb csoportjai is élvezhetik; pont ez az a megközelítés, amivel a Suzuki a technológia fejlődését mindig is követte és ezután is követni fogja. Az SHVS enyhe hibrid rendszer az egyik legfontosabb kulcsa annak, hogy a Suzuki még alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást és csekélyebb fogyasztást érjen el a jövőben modelljeinél.

[IMAGEGALLERY]