GSX-R1000 ABS

A Király Visszatért – Urald a versenypályát

5 199 000 Ft
Új modell

GSX-R1000 ABS

A Király Visszatért – Urald a versenypályát

Immár három évtized telt el, és több mint egymillió modellt adtunk el, amióta a GSX-R modellcsalád megszületett. Több mint 15 év telt el, amióta a GSX-R1000 átformálta a csúcskategóriás sportmotorok világát. Most pedig a GSX-R1000 és GSX-R1000R újradefiniálja a csúcsteljesítmény fogalmát. Most pedig ez a legerősebb, a legdinamikusabb és a legjobb GSX-R, ami valaha is készült.

A GSX-R két változatban elérhető. Gazdag alapfelszereltségben a normál GSX-R1000 és korlátozott példányszámban a további komoly extrákkal felvértezett GSX-R1000R.

Jogosítvány kategória
A

 

*A tájékoztatás nem teljes körű. A motorkerékpár finanszírozást forint alapú, zárt végű pénzügyi lízing konstrukcióban nyújtja a Merkantil Bank Zrt. További részletekkel a hivatalos Suzuki márkakereskedésekben.

Kalkuláld ki a számodra legkedvezőbb finanszírozási lehetőséget!

Finanszírozási kalkulátor

5 199 000 Ft

Válaszd ki a hozzád legközelebbi márkakereskedőnket!

Márkakereskedéseink

Fő jellemzők

Az eddigi legerősebb GSX-R modell

Az eddigi legerősebb GSX-R modell

Az új 999,8 cm3-es hengerűrtartalmú kompakt és könnyű, soros négyhengeres blokk DOHC vezérlésű 202 lóerő teljesítmény leadására képes 11 500 percenkénti fordulatszám mellett és 118 Nm nyomatékra 10 800 percenkénti fordulatszám mellett. A kimagasló és egyenletes teljesítményt a változó szelepvezérlésnek köszönheti, amit a MotoGP-ben történő versenyfejlesztésekből emeltek át. Így könnyebb a Haladás – Fordulás – Megállás.

Kétirányú gyorsváltó

Kétirányú gyorsváltó

A GSX-R1000R modell új, versenykialakítású, kétirányú gyorsváltó rendszerrel lett ellátva, amellyel a motoros a kuplung vagy a fojtószelep használata nélkül válthat sebességfokozatot felfelé vagy lefelé. A gyorsváltó rendszerrel a motoros zökkenőmentesen és gyorsan kapcsolhat magasabb fokozatra teljes gázon – anélkül, hogy zárná a fojtószelepet. A rendszer éppen elegendő időre (az érzékenységi beállításoktól függően 50 és 75 ezredmásodperc közötti időtartamra) automatikusan megszakítja a teljesítmény-leadást a sebességváltó fogaskerekeinek körmein lévő terhelés feloldásához, illetve az egyszerű felfelé váltáshoz – így biztosítva a gördülékenyebb és a szinte folyamatos gyorsulást. A gázkar manuális gázadása vagy a kuplung használata nélküli gyorsabb és gördülékenyebb lefelé váltáshoz a rendszer automatikusan épp annyi időre nyitja meg a pillangószelepeket, amennyi a fordulatszám növeléséhez és a motorfordulatszámnak a következő alacsonyabb sebességfokozathoz igazításához szükséges. A gyorsváltó rendszer figyeli a váltórudazat löketét, a kapcsolódob forgását és a motor fordulatszámát. A kétirányú gyorsváltó rendszer csak a GSX-R1000R modell felszereltségében érhető el.

Suzuki Racing Változó Szelepvezérlés

Suzuki Racing Változó Szelepvezérlés

A Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT) rendszer volt, amelyet a MotoGP versenyekre fejlesztettünk ki. A más gyártók által használt bonyolult rendszerektől eltérően az SR-VVT rendszer egyszerűbb, tömörebb és könnyebb. A rendszer a szívóoldali vezérműtengely-lánckerékbe és a szomszédos terelőlemezbe van beépítve, amely 12 acélgolyót használ – ezek a szívóoldali vezérműtengely-lánckerék ferde sugárirányú hornyai és a vezérműtengelyhez közvetlenül csatlakozó terelőlemez egyenes sugárirányú hornyai között helyezkednek el. Amint a centrifugális erő magas fordulatszámon szorítja a golyókat kifelé, az eltérő irányú hornyok igazodnak egymáshoz, elforgatják a vezérműtengely-lánckerék pozícióját a vezérműtengelyen, és késleltetik a szívóoldali vezérmű időzítését. Ennek következtében a magas fordulatszámú teljesítmény jelentősen megnő.

Motion Track kipörgésgátló rendszer (TCS)

Motion Track kipörgésgátló rendszer (TCS)

A Suzuki korszerű Motion Track kipörgésgátló rendszere a tapadásszabályozás 10 különböző szintjét kínálja a motorosnak, amelyek közül az utcai és a versenypálya-körülmények, a személyes preferenciák és a vezetői tapasztalat függvényében lehet választani. A motorvezérlési üzemmód és a kipörgésgátló beavatkozási szintje motorozás közben szabályozható, ha a fojtószelep zárva van. A Motion Track kipörgésgátló rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék fordulatszámát, a fojtószelep állását, a főtengely helyzetét, a sebességfokozatot és a motorkerékpár mozgását, és gyorsan csökkenti a motor által leadott teljesítményt, amint a rendszer a tapadás elvesztését észleli. A leadott teljesítményt a gyújtási idő és a fojtószelep helyzete szabályozza. A Motion Track kipörgésgátló rendszer 4 ezredmásodpercenként (0,004 másodpercenként) olvassa be az érzékelő adatait a pontos reagálás érdekében.

Motion Track fékrendszer

Motion Track fékrendszer

Az új GSX-R1000R modell és a normál GSX-R1000 modell ABS változata az új Motion Track fékrendszerrel van felszerelve, amely együttműködik a tehetetlenségmérő egységgel (IMU). Az IMU 6 irányban és 3 tengelyen (hossz, kereszt- és függőleges tengelyen) figyeli folyamatosan a jármű mozgását. Az IMU adatainak segítségével a Motion Track fékrendszer csökkenti a versenypályán a hátsó kerék felemelkedését nagyon erős fékezéskor, és különösen hatékony megoldás lejtős pályaszakaszokon. Továbbá a GSX-R1000R modellen a rendszer optimalizálja a fékerőt a motorkerékpár bedőlésekor.

Suzuki Racing Szelepek

Suzuki Racing Szelepek

A részletek kidolgozása a 76 mm x 55,1 mm furat / löket értékkel és a 999,8 cm3-es hengerűrtartalommal indult. Mindezt a MotoGP versenyekre kifejlesztett új szelepvezérlő követte, amely vékonyabb falú, üreges vezérműtengelyeket használ könnyebb, F1-stílusú, támaszelemes vontatókarokkal. Mindegyik vontatókar 6 grammal könnyebb a hagyományos csészés szelepemelőnél (16 g helyett 10 g), és mivel minden egyes kar rögzített tengelyen mozog, a mozgótömeg mindössze 3 g. A könnyebb mozgótömeg maximális motorfordulatszámot és megnövelt szelepkiemelést tesz lehetővé, miközben javítja a szelepreakciót, és pontos szelepvezérlést biztosít.

Elektronikus fojtószelepházak (S-TFI)

Elektronikus fojtószelepházak (S-TFI)

Az új fojtószelepházak 19 mm-rel rövidebbek, egyszerűbbek, könnyebbek és kompaktabbak a korábbi modell fojtószelepházaihoz képest, és nagyobb furattal rendelkeznek (46 mm, 44 mm helyett). Mindegyiknek egyetlen pillangószelepe van, amelyet korszerű elektronikus motorvezérlő-rendszer irányít, és mindegyik hengert két ultrafinom porlasztású 10 lyukas befecskendező táplálja. Egy befecskendező meredek szögben magára a fojtószelepházra van szerelve, és folyamatosan működik, amíg a motor jár. Egy másik befecskendező – Top Feed Injector (TFI) néven is ismert – a levegőszűrőház tetejére van rögzítve közvetlenül az egyes fojtószelepházak levegőbeszívó tölcsére felett, és nagyobb fordulatszámon lép működésbe. A TFI befecskendezőfej javított szórásképpel biztosítja a kiegészítő üzemanyagot, ami által javítja az üzemanyag-égési hatékonyságát, a gázreackiót és a magasfordulati teljesítményt.

Suzuki Dual-Stage Intake (S-DSI) rendszer

Suzuki Dual-Stage Intake (S-DSI) rendszer

Az S-DSI tölcsérek új, egymásra épülő, kétszintes kialakítást használnak, ahol egy hosszabb tölcsér helyezkedik el egy rövidebb felett, és a kettő között rés található. A kétszintes S-DSI tölcsérek az 1. és a 4. hengerhez illeszkednek, míg a hagyományos tölcsérek a 2. és a 3. hengerhez. A rövidebb hagyományos járatok magasabb fordulatszámra, míg a hosszabb hagyományos járatok inkább alacsony és közepes fordulatszámra alkalmasak. A légáramlás fizikai tulajdonságainak köszönhetően az S-DSI tölcsérek mindkét rendszer előnyeit kínálják: hosszabb tölcsérként viselkednek alacsony-közepes fordulatszámon, illetve rövidebb tölcsérként magas fordulatszámon.

Új Brembo féktárcsák és radiális rögzítésű féknyergek

Új Brembo féktárcsák és radiális rögzítésű féknyergek

Az új Brembo rozsdamentes acél féktárcsák 10 mm-rel nagyobb átmérőjűek (320 mm). Mindegyik tárcsa új hibrid rögzítőrendszert használ, amely 5 db hagyományos rúgós lebegőcsapszerelék és 5 db Brembo T-Drive típusú úszószerelék fele-fele arányú kombinációjából áll. A Brembo T-Drive szerelékek könnyebbek, és nagyobb érintkezési felülettel rendelkeznek a tárcsa és a belső egység között, ezáltal kevesebb rögzítést (10) igényelnek, mint a hagyományos szerelékek (12). Ennek eredményeként a nagyobb tárcsákból származó súlygyarapodás minimális.

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A) kipufogó rendszer

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A) kipufogó rendszer

Az új GSX-R1000/R-ben alkalmazott korszerű, 4-2-1 alapú, vékonyfalú, rozsdamentes acél Suzuki Advanced Exhaust System (S-AES) kipufogórendszert szintén úgy terveztük, hogy növelje a magas fordulatszámon az elérhető lóerők számát, anélkül hogy csökkentené az alacsony-közepes fordulatszámon leadott teljesítményt. A GSX-R1000 modellek már régóta használják a szervo-működtetésű Suzuki Exhaust Tuning (SET) típusú pillangószelepet, amely a cső középső részébe van beépítve a nyomaték teljes fordulatszám-tartományban történő maximalizálásához. Ez utóbbit a rendszer azáltal éri el, hogy optimalizálja az ellennyomást a motor fordulatszáma, a fojtószelep helyzete és a sebességfokozat alapján.

Kovácsolt alumínium dugattyúk

Kovácsolt alumínium dugattyúk

Mindegyik kovácsolt alumíniumdugattyú rövid szoknyával és oldalsó kivágással rendelkezik, amely csökkenti a súlyt és a súrlódást. A DLC-bevonatú dugattyúcsapszeg szintén csökkenti a súrlódást, miközben a gondosan kialakított kupolás dugattyú növeli a kompressziós arányt, illetve javítja az üzemanyag égés hatékonyságát. Az égéskor keletkező nyomás az L-alakú felső kompressziós gyűrűt a hengerfalnak nyomja, ezáltal csökkenti az elszökő gázokat, és javítja a tömítést. Az olajszabályozó gyűrű krómnitrid bevonatú, amely erősebb és simább felületet biztosít a hagyományos krómozáshoz képest, csökkenti a súrlódást, növeli a tartósságot, és javítja a tömítést.

Korszerű Elektronikai rendszer

Korszerű Elektronikai rendszer

A tehetetlenségmérő egységen (IMU) alapuló fejlett motorvezérlő-rendszert egy 32 bites, kétprocesszoros, számítógépes motorvezérlő elektronika (ECM) vezérli. Amint a motoros elfordítja a gázkart, az ECM beolvassa a fojtószelep állását, a főtengely helyzetét, a fordulatszámot, a sebességfokozatot, az első és a hátsó kerék sebességét, az IMU helyzetét és a kipufogó oxigéntartalmát. A rendszer ezután megnyitja vagy lezárja a fojtószelepház pillangószelepeit, illetve növeli vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyag mennyiségét a beömlési levegősebesség maximalizálásához, valamint a lehető leghatékonyabb és legteljesebb üzemanyag-égéséhez. Az eredmény lineárisabb fojtószelep-válasz nagyobb teljesítménnyel, nagyobb nyomatékkal és kisebb károsanyag-kibocsátással teljes fordulatszám-tartományban.

3 állasú üzemmódválasztó (S-DMS)

3 állasú üzemmódválasztó (S-DMS)

A bal oldali kormánymarkolaton található S-DMS kapcsolóval a motoros három különböző séma és motorteljesítmény-beállítás közül választhat, amelyek célja a különböző környezeti feltételeknek megfelelő teljesítmény-leadás (például különböző versenypályákon, szűk és kanyargós utakon, városi környezetben, forgalomban vagy egyenes, nyílt autópályán történő motorozás). A motoros vezetés közben módosíthatja a motorvezérlési üzemmódot, ha a fojtószelep zárva van. A teljes teljesítmény mindhárom üzemmódban rendelkezésre áll. Az S-DMS rendszer együttműködik a 10 fokozatú Motion Track kipörgésgátló rendszerrel, amely a teljesítmény-leadási és vezérlési megoldások széles választékát kínálja a motorosnak.

Korszerű, IMU-alapú elektronika az izgalmas motorozáshoz

Korszerű, IMU-alapú elektronika az izgalmas motorozáshoz

Az új GSX-R1000 fejlett elektronikus vezérlőrendszere adatokat kap a tehetetlenségmérő egységtől, amely 6 irányban és 3 tengelyen (hossz-, keresztés függőleges tengelyen) követi nyomon a motorkerékpár mozgását és helyzetét. A motorkerékpár jellemzőinek valós idejű figyelése lehetővé teszi a tapadás, a fékezés és a kanyarodás pontosabb és hatékonyabb szabályozását. A GSX-R1000 tehetetlenségmérő egységen alapuló rendszerei olyan fejlett mérnöki tervezés eredményei, amelyeket a MotoGP versenyekre fejlesztettünk ki.

Suzuki Easy Start System

Suzuki Easy Start System

A kétprocesszoros számítógépes motorvezérlő elektronika új egyérintéses Suzuki Easy Start rendszert és olyan alapjárati megoldást használ, amely javítja a hidegindítást, csökkenti a hidegindításkor keletkező károsanyag-kibocsátást, és a hűtőfolyadék-hőmérséklet alapján stabilizálja a motor alapjárati fordulatszámát különböző körülmények között. A kényelmes Suzuki Easy Start System a jobb oldali kormánymarkolat kapcsolómoduljára szerelt indítógomb egyetlen érintésére automatikusan beindítja a motort – nincs szükség a gomb lenyomva tartására, amíg a motor be nem indul. Az új rendszernek köszönhetően a motorosnak nem kell behúznia a tengelykapcsolókart a motor indításához, ha a sebességváltó üres fokozatban van.

Low RPM Assist

Low RPM Assist

A Suzuki új Low RPM Assist rendszere figyeli és automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát a megállásból történő elinduláskor vagy a lassú motorozáskor. A rendszer megkönnyíti az elindulást álló helyzetből, illetve segíti a manőverezést sűrű forgalomban vagy zsúfolt parkolóban.

Továbbfejlesztett Aerodinamika

Továbbfejlesztett Aerodinamika

Az új GSX-R1000 modell a MotoGP által inspirált karcsúbb és aerodinamikusabb karosszériával rendelkezik, amelynek célja a jobb kezelhetőség és a nagyobb sebesség versenypályán. Az elülső burkolat 13 mm-rel keskenyebb, az átformált burkolatfülek közelebb esnek a kormányhoz, és jobb légáramlást biztosítanak a motoros kezénél és karjánál. A burkolatorr alsó vezéríve a levegőt közvetlenül az új Suzuki Ram-Air Direct (SRAD) légbeszívó csőbe irányítja, amely egyenletesebb belső kialakítással rendelkezik, és fokozza a sűrített levegő áramlását a légszűrőházba. A hűtőburkolat mindkét oldalon előrenyúlik, és több hűtőlevegőt irányít magába a hűtőbe is.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom

1000cm3

Üzemanyagfogyasztás*

6.2L / 100km

Teljesítmény

202LE

Nyomaték

118Nm

Menetkész tömeg

202kg

Ülésmagasság

825mm

Motor típusa
Négyütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses DOHC
CO2 kibocsátás*
144 g / km
Furat x Löket
76 mm x 55,1 mm
Üzemanyagtank
16 L
Sebességváltó
Hatfokozatú, mechanikus
Teljesítmény
202 LE (148.5 kW) / 13 200 ford. / perc
Nyomaték
117.6 Nm / 10 800 ford. / perc
Hosszúság
2 075 mm
Szélesség
705 mm
Magasság
1 145 mm
Tengelytáv
1 420 mm
Szabad magasság
130 mm
Első futómű
Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Hátsó futómű
Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
Első fék
Dupla tárcsa
Hátsó fék
Tárcsa
Első gumiabroncs
120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
Hátsó gumiabroncs
190/55ZR17M/C (75W), tömlő nélküli
*
A számítás a Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) szerinti kipufogógáz-kibocsátás mérési feltételrendszeren alapul. A tényleges üzemanyag-fogyasztás és a hatótávolság bizonyos tényezők függvényében eltérhet a fenti értéktől.
Katalógus letöltése Kiegészítő katalógus

További modellek