A SUZUKI ÚJ HAJÓMOTOROKAT MUTATOTT BE A GENFI HAJÓKIÁLLÍTÁSON
A Suzuki új, nagyméretű hajómotorokat (a DF175AP és a DF150AP modelleket) mutatott be az olaszországi Genovában 2016. szeptember 20-án tartott Genfi Hajókiállításon. A DF175AP és a DF150AP a világ első* 150–175 LE-s osztályba tartozó hajómotorjai, amelyek a hajócsavar normál és ellentétes irányú mozgását egyaránt lehetővé teszik.
*A Suzuki által 2016 szeptemberében folytatott felmérések alapján.
A DF175AP és a DF150AP teljes mértékben kihasználják a Suzuki fejlett motorvezérlési technológiáit, amelyeket a cég a nagyméretű négyütemű hajómotorok fejlesztése során szerzett szakértelme alapoz meg. Ezek a rendkívül kompakt, könnyű, 2867 köbcentis, soros négyhengeres DOHC motorok így amellett, hogy kiemelkedő teljesítményre képesek, egyben gazdaságosak is.
A DF175AP és a DF150AP jellemzői
- Ezekkel a motorokkal kategóriájukban először jelenik meg a Suzuki forgásirány-változtató rendszer, a világ első technológiája, amely lehetővé teszi az áttételezéssel való átkapcsolást a normál forgás és a hajócsavar ellentétes forgása között. Ha két vagy több motort szerel a hajóra, a hajómotor mindössze az áttételezés átkapcsolásával és egy ellentétes forgású hajócsavar felszerelésével ellentétes forgású típussá alakítható.
- A Suzuki precíziós vezérlése gondoskodik a fojtószelep pontos és egyenletes működéséről. Ez a rendkívül fejlett, számítógép-vezérelt rendszer a hagyományos vezérlőrendszerek mechanikus szabályozókábeleit digitális adatkábellel váltja fel, kiiktatva ezáltal a súrlódást és az ellenállást. Ez a Suzuki Lean Burn vezérlőrendszerével kombinálva képes gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást garantálni az alacsony sebességű haladástól kezdve egészen az utazósebességig terjedő üzemi tartományban.
- A magas, 10,2:1-es sűrítési aránynak köszönhetően nagyobb maximális nyomaték és meggyőző gyorsulás érhető el.
- A fél-direkt légbeszívó rendszer csökkenti az égéskamrába kerülő levegő hőmérsékletét, így növeli az égés hatékonyságát. A lambdaszonda és a kopogásérzékelő szintén hozzájárul az optimális égési hatékonysághoz, és még stabilabbá teszi a motor fordulatszám-leadását.
(Az alábbi jellemzők a hagyományos DF150 és DF175 típusokban is megtalálhatóak.)
- Soros, négyhengeres 2867 köbcentis DOHC motorral.
- A kiegyensúlyozó rendszer és a rezgésvédelemmel ellátott felfüggesztés kiemelkedően egyenletes üzemet garantál a motornak, a további zajcsillapítók pedig a kimondottan halk működésről gondoskodnak.
- A Suzuki eltolt hajtótengelye - úttörő technológiájával - szintén jelentősen hozzájárul a hajómotor kompakt kialakításához és a rezgések minimalizálásához, ráadásul megkönnyíti a manőverezést is.
A DF175AP és a DF150AP motorok Japánban, a tojokavai gyárban készülnek. 2016 októberétől kezdve Európában, majd hamarosan a világ többi részén is kaphatók lesznek.
A Genovai Hajókiállításon a Suzuki hajómotorjainak teljes, a DF2.5-től a DF300AP-ig terjedő kínálata is megtekinthető.