Az erő, amely a természet és a tenger hatalmával vetekszik
Magában rejt mindent, ami a Suzuki lényege és öröksége
A hajózásban megvalósuló innovációs szenvedély
és magának az elkötelezettségnek a jelképe
Büszkén mutatjuk be az ÚJ DF325A hajómotort, amelyben tökéletes összhangban van a teljesítmény és a tolóerő, valamint a kiváló üzemanyag-hatékonyság és megbízhatóság – és mindez könnyed, stílusos vonalvezetéssel párosul. A modellt nagyobb hajótesthez, mindennapos használatra fejlesztettük. Az új, piacvezető hajómotort mérnökeink 91-es oktánszámú benzinre tervezték, és ebben az üzemanyag- kategóriában ez a világon az első négyütemű hajómotor, amelynek a teljesítménye meghaladja a 300 lóerőt. A csúcstechnológiás, innovatív DF325A robusztus, mégis könnyen használható, sokoldalú modell, amely bármilyen feladatra ideális párosítás nagyobb méretű hajótestekhez. Legyen szó akár munkáról, akár kedvtelési célú hajózásról, az új hajómotor bárhol a világon a legjobb választás.
A tervezők egy kisméretű, könnyű hajómotort képzeltek el, amely a szükséges nagy teljesítményt olyan működési hatékonyság mellett is képes biztosítani, amilyet turbófeltöltő vagy kompresszor használatával képtelenség lenne elérni. További célkitűzés volt még az is, hogy a DF325A alacsony, 91-es oktánszámú üzemanyaggal működjön, ami a Suzuki legendás megbízhatóságával párosítva a világ bármely pontján ideális választássá teszi a modellt.
A korszerű, nagy teljesítményű csúcsmodellek mind magas oktánszámú üzemanyaggal működnek. Tudomásunk szerint nem létezik ma olyan 300 LE fölötti teljesítményű hajómotor, amely képes a világ sok részén könnyen elérhető, 91-es benzinről működni. Az a helyzet, hogy Földünkön ma nem mindenki jut hozzá magas oktánszámú üzemanyaghoz. Számunkra azonban fontos volt, hogy minden Suzuki-rajongó élvezhesse legújabb technológiai megoldásainkat, bárhol is él a világon. Azt akartuk, hogy kipróbálhassák a motort – ugyanazzal az üzemanyaggal, mint a DF2.5-öt. Így született meg a DF325A. A DF325A modellbe a legmodernebb hajómotor-technológiát építettük. Nem kétséges, hogy ezek közt is a leginkább a dupla hajócsavaros megoldás nyújtja a legjobb hajózási élményt. A motor dinamikus gyorsulást biztosít, és azonnal, finoman reagál. A DF325A-nak megvan az a képessége, hogy tartja a vezető által elképzelt menetívet, mintha csak sínen futna. A hajómotor ugyancsak ragyogó lassulásra képes, mivel ezt a Suzuki újabb innovációjának köszönhetően egyszerre 6 hajócsavarlapát biztosítja. A Suzuki hajómotorjai felhasználóink igényeinek megfelelően folyamatos továbbfejlesztésen és technológiai tökéletesítésen mennek át, és ebben a pillanatban is folyamatosan fejlesztjük őket. Ismerje meg a Suzuki legújabb csúcsmodelljét, amely igazán rászolgált a NYERŐ négyütemű hajómotor elnevezésre.
A Suzuki dupla hajócsavaros rendszer a 325 lóerős motorteljesítményt hatékony víz alatti hajtássá alakítja.
További előny, hogy az ellentétes forgásirányú hajócsavarok kivételes menetstabilitást biztosítanak.
A DF325A hajómotor légbeszívórendszere kettős beszívórácsot használ, amely a beszívott légáramból kivonja a vizet.
A kettős beszívórács kivonja a beszívott levegőből a vizet. A közvetlen légbeszívás és a kettős beszívórács együtt növeli a motor leadott teljesítményét.
A dupla befecskendező a megfelelő mennyiségű üzemanyagot a megfelelő időben juttatja a hengerbe.
A dupla befecskendező növeli a motor teljesítményét és javítja az üzemanyag-hatékonyságot.
Az eltolt hajtótengely a hajómotor súlypontjának előremozdításával lehetővé teszi, hogy kisebb motort tervezzünk, miközben javul a motor tömegeloszlása, a leadott teljesítmény és az egyensúly, valamint csökken a rezgés.
A DF325A hajómotor kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszert kapott, amellyel nagy végáttétel érhető el. Ez a megoldás nagy nyomatékot ad a hirtelen gyorsításhoz, valamint a nagyszerű végsebességhez.
A motor burkolatának kialakítása miatt a közvetlen légbeszívás egyenletesebb, hidegebb légáramot biztosít, emiatt a motor hatékonyabban működik.
Az üzemanyag-hatékonyság fontos, bármilyen célú hajózásról beszélünk is. A Lean Burn üzemanyagkeverék-képzési és égésszabályozási technológia az üzemi feltételek alapján előrejelzi az üzemanyag-szükségletet, majd optimális levegő-üzemanyag keveréket juttat a motorba. A rendszer úgy lett megtervezve, hogy alacsony fordulatszámon és utazósebességen egyaránt üzemanyagot takarítson meg.
Kifinomult, vezeték nélküli fokozatváltó rendszerünkkel sikerült kiküszöbölni a mechanikus vezérlőkábelekkel járó súrlódást és ellenállást. Ez egyenletes, precíz vezérlést, és éles, azonnali fokozatváltást tesz lehetővé, különösen alacsony fordulatszámnál, illetve manőverezés közben. A rendszer egy-, két- vagy hárommotoros, illetve kétszintű kivitelre is kialakítható. A Lean Burn üzemanyagkeverék-képzési és égésszabályozási technológiával együtt a működési tartomány széles spektrumán javítja az üzemanyag-hatékonyságot.
Az állítható szelepvezérlő rendszer a vezérműtengelyen keresztül módosítja a beszívási időket, ezáltal optimalizált működést ér el az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban. A megoldás a hajómotor teljes működési tartományában maximális leadott teljesítményt tesz lehetővé, alacsony és közepes fordulatszámon pedig nagyobb nyomatékot biztosít az erőteljesebb gyorsulás érdekében. Maga a folyamat teljesen automatikus; önnek csak azzal kell törődnie, hogy élvezze az erőt és a teljesítményt.
A vezérműlánc olajfürdőben fut, ezért nem igényel olajozást, az automatikus hidraulikus láncfeszítő pedig mindig gondoskodik a megfelelő feszességről. Egyszerű, hatékony, és nem igényel karbantartást.
A motor hűtését az alsó egység alján elhelyezett vízbelépő nyílásokon beáramló víz biztosítja. A lent elhelyezett kettős beömlőnyíláson több víz áramlik a motorba, ezáltal nő a hűtés hatásfoka. Az elülső vízbeömlőnyílás a hajtóműház belépőélén található, így több víz áramlik be, különösen nagy sebesség esetén. A második beömlőnyílás szintén alacsonyabban helyezkedik el, ami lehetővé teszi a DF350A sekélyvízi használatát.
Az olajszűrő jól hozzáférhető, könnyen cserélhető.
MODELL | DF325A |
---|---|
AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (mm) |
|
INDÍTÓRENDSZER | Elektromos |
TÖMEG (kg) *1 |
|
MOTOR TÍPUSA | 24-szelepes DOHC 55°-os v6-os |
VEZÉRMŰ HAJTÁSA | Állítható szelepvezérlésű, lánc |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | Elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
HENGEREK SZÁMA | 6 |
HENGERŰRTARTALOM (㎤) | 4,390 |
FURAT X LÖKET mm (in.) | 98 (3.74) x 97 (3.82) |
MAX. TELJESÍTMÉNY (kW, LE) | 239.0 (325) |
KORMÁNYZÁS | Távvezérlés |
ÜZEMI FORDULATSZÁM-TARTOMÁNY | 5,300 - 6,300 |
OLAJSZÜKSÉGLET (liter) | 8.0 |
GYÚJTÁSRENDSZER | Tranzisztoros |
GENERÁTOR | 12V 54A |
MOTORÁLLVÁNYZAT | Emelőbakos |
DÖNTÉS MÓDJA | Szervomotoros (power trim) |
ÁTTÉTEL | 2.29:1 |
VÁLTÓFOKOZATOK | F-N-R (előre-üres-hátra), elektronikus vezérlésű |
KIPUFOGÓ | Hajócsavaron keresztüli kipufogó |
HAJÓCSAVARTÍPUS (lapátszög) *2 Mindegyik hajócsavar három lapátú | ELSŐ: 3×15 1/2×19,5-31,5
HÁTSÓ: 3×15 1/2×19,5-31,5 |