A Suzuki közzétette második negyedévi eredményeit (2015. április–szeptember)

A Suzuki Motor Corporation (SMC) nyilvánosságra hozta üzleti évének első két negyedévére – a 2015. április–szeptemberi időszakra – vonatkozó eredményeit. A vállalat értékesítési árbevételét és nyereségét növelni tudta, az üzemi és üzleti eredmény terén is rekordot ért el, és az előzetesen jelzetthez képest részvényenként 5 jennel több osztalékelőleget fizet.

A 2015. áprilistól szeptemberig terjedő első két negyedév pénzügyi eredményeinek összefoglalása

 

A cég hat hónapra vonatkozó összevont nettó értékesítési árbevétele az előző év azonos időszakához viszonyítva 8,7%-kal, 124,8 milliárd jennel (295,7 milliárd forinttal) 1555,5 milliárd jenre (3685,3 milliárd forintra) nőtt. A belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel 4%-kal, azaz 20,7 milliárd jennel (49,0 milliárd forinttal) 500,0 milliárd jenre (1184,6 milliárd forintra) mérséklődött éves összevetésben, a könnyű gépjárművek adójának megemelése és az OEM-eladások csökkenése következtében. A külföldi nettó értékesítés éves viszonylatban 16,0%-kal, vagyis 145,5 milliárd jennel (344,7 milliárd forinttal) 1055,5 milliárd jenre (2500,7 milliárd forintra) nőtt, ami elsősorban az indiai autóeladások bővülésének köszönhető.

 

Az összevont eredmény tekintetében a 101,1 milliárd jenes (239,5 milliárd forintos) üzemi eredmény a megelőző év azonos időszakával összevetve 11,7%-os, 10,6 milliárd jenes (25,1 milliárd forintos) emelkedést jelent, ami az indiai eredmény növekedésének köszönhető. Az üzleti eredmény 15,3%-kal, 14,9 milliárd jennel (35,3 milliárd forinttal) 112,1 milliárd jenre (265,6 milliárd forintra) bővült éves összevetésben. Az anyavállalat tulajdonosainak tulajdonítható nettó eredmény 46,5%-kal, 25,2 milliárd jennel (59,7 milliárd forinttal) 79,1 milliárd jenre (187,4 milliárd forintra) nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami elsősorban a részvényértékesítés során elért nyereségnek tulajdonítható.

 

A részvényenkénti osztalékelőleg 5,00 jennel emelkedik az előző előrejelzésekhez képest: a korábban tervezett 10-ről 15 jenre.

 

Eredmények üzletágak szerint

 

A személygépkocsi-üzletágban a vállalat arra törekedett, hogy pl. a WagonR és a Spacia miniautó, valamint a Carry mini-teherautó üzemanyag-hatékonyságának növelésével, valamint a Solio és a Solio Bandit kisautók modellváltásával vonzóbbá tegye termékeit és bővítse eladásait. A könnyű gépjárművek fogyasztási adójának megemelése és az OEM-eladások esése miatt a belföldi nettó értékesítési árbevétel ennek ellenére csökkent Japánban az előző év azonos időszakához viszonyítva. A külföldi értékesítés nettó árbevételének éves emelkedése főként az indiai és pakisztáni piac felfutásából fakadt. Ennek következében a személyautó-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 9,4%-kal, 119,7 milliárd jennel (283,6 milliárd forinttal) 1395,9 milliárd jenre (3307,2 milliárd forintra) nőtt. Az üzemi eredmény éves összevetésben 10,1%-kal, 8,7 milliárd jennel (20,6 milliárd forinttal) 94,5 milliárd jenre (223,9 milliárd forintra) emelkedett, főként az indiai eredmény növekedésének köszönhetően.

 

A motorkerékpár-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban stagnálást mutatott 123,3 milliárd jennel (292,1 milliárd forinttal); az indonéziai eladások hanyatlását az európai és indiai bővülés ellensúlyozta. Az előző üzleti év azonos időszakában elszenvedett 0,2 milliárd jenes (0,5 milliárd forintos) üzemi veszteséget 1,2 milliárd jenes (2,8 milliárd forintos) veszteség követte a tárgyalt időszakban.

 

A hajózási (marine), hajtómű- és egyéb üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 17,3%-kal, 5,3 milliárd jennel (12,6 milliárd forinttal) 36,3 milliárd jenre (86,0 milliárd forintra) emelkedett. Ez elsősorban a külmotorok bővülő egyesült államokbeli eladásainak tudható be. Az üzemi eredmény 58,5%-kal, 2,9 milliárd jennel (6,9 milliárd forinttal) 7,8 milliárd jenre (18,5 milliárd forintra) nőtt a megelőző év azonos időszakával összevetve.

 

Ami az üzemi eredmény földrajzi megoszlását illeti, Japán üzemi eredménye éves összevetésben 27,9%-kal, 16,8 milliárd jennel (39,8 milliárd forinttal) csökkent, főleg a kutatás-fejlesztési terület kiadásai és az értékcsökkenés miatt. Ázsia üzemi eredménye ugyanakkor 101,1%-kal, 27,7 milliárd jennel (65,6 milliárd forinttal) 55,0 milliárd jenre (130,3 milliárd forintra) nőtt, elsősorban az indiai és pakisztáni autóértékesítés felfutásának köszönhetően.

 

Előrejelzés az összevont üzemi eredménnyel kapcsolatban a teljes pénzügyi évre

 

Az éves összevont üzemi eredmény előrejelzésének alábbi módosítása tükrözi a jelen második negyedév pénzügyi eredményeit és az adatok – pl. az értékesítési darabszámok – felülvizsgálatát. A teljes vállalatcsoport az összes területen minden erőfeszítést megtesz, hogy az alábbi előrejelzésben szereplő számoknál kedvezőbb összevont eredményt érjen el.

 

Teljes éves összevont profitvárakozás

Nettó értékesítési árbevétel

3100,0 milliárd jen (7344,6 milliárd forint)
(2,8%-os növekedés éves összehasonlításban)

Üzemi eredmény

195,0 milliárd jen (462,0 milliárd forint)
(8,7%-os növekedés éves összehasonlításban)

Üzleti eredmény

205,0 milliárd jen (485,7 milliárd forint)
(5,5%-os növekedés éves összehasonlításban)

Az anyavállalat tulajdonosainak tulajdonítható nettó eredmény

125,0 milliárd jen (296,2 milliárd forint)
(29%-os növekedés éves összehasonlításban)

Devizaárfolyamok

¥118/US$

¥130/€

¥1,88/indiai rúpia

¥0,90/100 indonéz rúpia

¥3,53/thaiföldi baht