Történelem


A Suzuki Magyarországon

2016

  • Év elején megkezdődik az első turbómotoros esztergomi modell,a Vitara S forgalmazása.
  • Ősszel piacra kerül a megújult SX4 S-CROSS.

2015

  • Március 5-én legördül a szerelősorról az új Vitara modell.

2014

  • 2014 július 9-én leördült a gyártósorról a 2.5 milliomodik magyar Suzuki, egy harmadik generációs GL felszereltségű Swift.

2013

  • Szeptemberben elindul a Suzuki C kategóriás crossover modellje, az SX4 S-CROSS sorozatgyártása.

2012

  • Megújul a Splash.
  • A Magyar Suzuki októberben ünnepli a sorozatgyártás megkezdésének huszadik évfordulóját.
  • A vállalat stratégiai megállapodást köt a magyar kormánnyal.

2011

  • Július 14-én Esztergomban elkészül a kétmilliomodik személyautó, egy harmadik generációs Swift.
  • Megújul a Swift széria nagy teljesítményű csúcsmodellje, a Swift Sport.

2010

  • Június 10-én legördül az esztergomi gyár gyártósoráról a megújult Swift, a nagy sikerű világstratégiai modell harmadik Magyarországon gyártott generációja.

2008

  • Kora tavasszal legördül a gyártósorról az első Splash.
  • A Magyar Suzuki a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiával karöltve megalapítja a Puskás–Suzuki Kupát.
  • Szeptemberben elkészül a másfél milliomodik Suzuki.

2006

  • Február 27-én legördül a gyártósorról az SX4 családi és szabadidő-autó.
  • Októberben elkészül az egymilliomodik autó a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában.

2005

  • Február 4-én bemutatják az új Swiftet, a Suzuki Way of Life! filozófiájának zászlóshajóját.

2004

  • Megkezdődik a dízelüzemű Wagon R+ és Ignis gyártása.
  • Az esztergomi gyárban is készülnek Ignis Super 1600-asok.

2003

  • Megkezdődik az Ignis sorozatgyártása.

2000

  • Megindul a Wagon R+ sorozatgyártása.

1996

  • Az esztergomi gyárban elkészül a százezredik hazai gyártású Suzuki.

1994

  • Az exporttevékenység kezdete.

1993

  • Itthon is elindul a négyajtós Swift Sedanok gyártása.

1992

  • Megkezdődik az ötajtós Swiftek sorozatgyártása.

1991

  • Megalakul a Magyar Suzuki Rt. Az alaptőke 5,5 milliárd forint, az alapítók a japán Suzuki, a magyar kormány, az Itochu és a Világbank.