További nyolc modell látható a Suzuki standján a Tokiói Autószalonon

A Suzuki Motor Corporation a korábban beharangozottak mellett további nyolc referenciamodellt – négy gépkocsit és négy motorkerékpárt – állít ki standján a 44. Tokiói Autószalonon, és néhány technológiai fejlesztést is bemutat. A kiállítást a Japán Gépkocsigyártók Szövetsége rendezi.


A Suzuki bővítette a bemutatott termékek körét, immár 22 gépkocsit és 12 motorkerékpárt vonultat fel a tokiói bemutatótérben. A referenciamodellek között 12 autó tartja világpremierjét, egy kocsinak ez lesz a japán premierje, és három motorkerékpár is van, amelyik először lép a világ színe elé.

Újabb referenciamodellek

  • Gépkocsik: SOLIO HYBRID; ALTO WORKS; HUSTLER; „Mozgóárus” CARRY
  • Motorkerékpárok: Feel Free Go!; GSX-RR; GSX-R1000 ABS (30. évfordulós modell); GIXXER

A Suzuki standja fölé a „SUZUKI NEXT 100” mottó kerül, a vállalat ugyanis 2020-ban ünnepli fennállásának századik évfordulóját, és a kiállított modellekkel azt üzeni: a jövőben is olyan termékekkel és technológiákkal kíván jelentkezni a piacon, amelyek garantálják a vállalat sikerességét a következő száz esztendőre.

Fő kiállítási darabok

Személyautók – referenciamodellek

MIGHTY DECK: az újszerűen praktikus és játékos minitanulmány. Világpremier!

  • A mókás hajlamú Mighty Deck teteje vászonból van, nyitott platós rakterét pedig többféleképpen lehet átrendezni az aktuális használatnak megfelelően.
  • Ez a laza, játékos tanulmány egyszerre városi jármű és kirándulóautó, tulajdonságai megengedik a változatos használatot. Jól érzi magát a flaszteren, és feltalálja magát a természetben, használható otthon, de útra is lehet kelni vele, munkaautónak éppúgy alkalmas, mint szabadidős társnak.
  • A modellt számos praktikus megoldás gazdagítja, például az automata platóemelő-süllyesztő, ami a nyitott rakteret az aktuális igényekhez igazítja a napi alkalmazás, illetve a szabadidős felhasználás függvényében.

Air Triser: új koncepciójú három üléssoros mini-teherautó társalgóval. Világpremier!

  • Az Air Triser újszerű, három üléssoros miniteherkocsi. A kezelhető méretű kocsiszekrényben az utastér olyan tágas, az ülések olyan ügyesen konfigurálhatók, hogy az ember egy társalgóban érzi magát.
  • Amikor az Air Triser parkol, az ülések pihenő módba (vagyis egymással szembe) fordíthatók, vagy éppenséggel társalgó alakítható ki az utastérben (ilyenkor az ülések U alakú heverőt formáznak). A kocsi belső falán az egyik B oszloptól egészén a tetőig nagyméretű képernyő kapott helyet, az utasok ezen nézhetik az okostelefonjukról lejátszott műsort.
  • Az Air Triser élvezetessé teszi az utastársak együttlétét, nemcsak menet közben, de álló helyzetben is, s mindezt olyan mértékben, amire eddig a miniteherjárművek között nem akadt példa.

Ignis: újítás a kompakt crossoverek kategóriájában mindennapi használatra és a kikapcsolódás idejére. Világpremier!

  • Az Ignis jól példázza, miként lehet tágítani a mindennapi és a szabadidős használat műfaji határait. A vezető magasról lát ki, az autó hasmagassága is nagy, ami kényelmessé teszi a közlekedést. A jármű havas úton, nehéz terepen is magabiztosan irányítható; a hétvégék az Ignis-szel élvezetes kirándulások ígéretét hordozzák magukban.
  • A kompakt, szemre is ütős külső mellett egyszerű, rendkívül praktikus belső formaterv teszi az Ignis-t a crossover kategória hiteles képviselőjévé.

Ignis-Trail Concept: fokozott élvezet a kompakt crossoverek között. Világpremier!

  • A Ignis-Trail tanulmánymodell az IGNIS városi-terepes sokoldalúságát fejleszti tovább, és nyers erejével még inkább helytáll a nehéz terepeken.
  • A nagy átmérőjű kerekek és a sárvédőívek merész kiképzése is része annak a tervezési csomagnak, amely a kompakt crossover jármű élvezeti értékét a hiteles tereptulajdonságok hangsúlyozásával fokozza az Ignis-Trail Concept esetében.

Baleno: új ötajtós kompakt modell, amelyben a dinamikus, elegáns megjelenéshez optimális felszereltség és kiváló menetteljesítmény társul. Japán premier!

  • A Baleno a B szegmens teljesen új ötajtós modellje, amelyben a Suzuki finomra hangolta és kiemelkedő hatásfokkal egyesítette a kompaktoktól elvárt megjelenést, teljesítményt, üzemanyag-felhasználást és gyakorlatiasságot.
  • A bőséges utastér és csomagtér azt jelenti, hogy négy felnőtt tehet hosszabb utazást kényelmesen a kocsiban, akár teljes úti felszereléssel.
  • A modell hajtásáról egyliteres BOOSTERJET turbófeltöltős vagy 1,2 literes DUALJET motor gondoskodik.

Az új Escudo: frissen fejlesztett kompakt sport-szabadidő autó, a Suzuki összkerekes hagyományainak méltó továbbvivője.

  • Az új Vitara neve Japánban ESCUDO; a kocsi a Suzuki legújabb kompakt SUV-fejlesztése. Benne testesül meg az az összkerekes és sport-szabadidős tudás, amit a gyártó a Jimny és a korábbi Vitara modellek révén halmozott fel az évek során. Emellett a modell egyszerre képes megfelelni korunk sokrétű igényeinek.
  • Felszereltségének köszönhetően a járművet egyidejűleg jellemzi a választékos megjelenés és a kiváló terepező tulajdonságok. (A felszereltség a Vitara első generációjától fogva folyamatosan fejlődött.) Mindemellett a modell fejlett biztonsági megoldásokat és kiváló üzemanyag-hatékonyságot kínál.

További referenciaautók

SOLIO HYBRID: izgalmas kompakt autó a Suzuki új fejlesztésű hibrid hajtásrendszerével. Világpremier!

  • A SOLIO HYBRID esetében az új SOLIO modellt új hibrid hajtásrendszerrel szerelték fel, ami lehetővé teszi, hogy a jármű kizárólag elektromos üzemmódban közlekedjen.
  • A villanymotor gyorsításkor besegít a robbanómotornak. Más alkalmakkor – amikor mérsékelni akarjuk a fogyasztást vagy csökkenteni a zajt – az elektromotor önmagában is használható.
  • A hibrid hajtás kiképzése helytakarékos, az utastér így tágas marad a kompakt karosszérián belül.
  • A Suzuki automata sebességváltó rendszerével a vezető a kezében érezheti az irányítást.

ALTO WORKS: megnövelt teljesítmény, élvezetesebb autózás. Világpremier!

  • A Suzuki az ALTO WORKS létrehozásakor a turbófeltöltős ALTO modellt ötfokozatú kézi váltóval szerelte fel. A rövid váltókarral élvezetes, közvetlen érzés a sebességváltás.
  • A motornak nagyobb a maximális nyomatéka, gyorsítás során a vezető közvetlenebb gázreakciót érez.
  • Az alváz exkluzív, sportos kivitele a közvetlenebb kormányzás érzetét adja, kanyarvételkor nem érezni a kocsi viselkedésének megváltozását.
  • Az exkluzív Recaro ülések kiváló oldaltartásúak. A tökéletes teljesítményt a belső és külső dizájn is kifejezésre juttatja.

Hustler: vidámságra csábító crossover mini, pompás új kinézettel és felszereléssel. Világpremier!

  • A ráncfelvarrott HUSTLER megkapta a J STYLE II formatervezési és felszereltségi csomagot, és pop-artos színekben tündököl.
  • A J STYLE II felszereltség a HUSTLER egyedi jellemzőit hangsúlyozza. Az első lökhárítón széles hatású díszléc található, a fémhatású hűtőrács merészséget sugároz, a fekete motívumos műszerfal a minőség üzenetét hordozza.
  • Az új színek – a karosszéria esetében sárga, zöld és elefántcsont – a pop-art világából származnak. A sárga, illetve zöld karosszériához fekete tető tartozik. A HUSTLER-t a műszerfalon megjelenő új sárga színezés teszi még egyedibbé.
  • A fejlett felszerelés része az S-ENE CHARGE rendszerhez társított turbófeltöltős motor, az ütközés erejét csillapító kétkamerás féktámogató rendszer, továbbá a beépített memóriát, CAN hálózatot és 360 fokos monitort alkalmazó navigációs rendszer.

„Mozgóárus” CARRY: a vonzó és praktikus mobiláruda. Világpremier!

  • Az utcai árusítás, amikor a gazdálkodó zöldséget vagy más terméket kínál saját kisteherautója platójáról, népszerű dolog Japánban: könnyen berendezhető, gyors kapcsolatot teremt termelő és fogyasztó között. A települések is támogatják a kereskedésnek ezt a formáját, hiszen életet visz a vásárlóutcákba, vonzza a turistákat.
  • A CARRY fontos szereplője az utcai piacoknak, ezért a Suzuki úgy döntött, olyan változattal rukkol elő, amelyik a jó manőverezhetőségen túl, ami a kis CARRY sajátja, olyan platót kínál, ami pillanatok alatt megfelelő szélességű és magasságú ponyvás kínáló pulttá alakítható.
  • A ponyvatető pont annyira magas, hogy az utcai árusítás során az autó mögött található bolt portálja is érvényesülni tud.

További kereskedelmi modellek a kiállításon

  • Kisautók: Swift / Solio Bandit / SX4 S-CROSS
  • Miniautók:         WagonR / Spacia / Alto / Alto Lapin / Jimny / Spacia (kerekes székes változat)

Kiállított járművek száma a standon: 22

Motorkerékpárok – referenciamodellek

HUSTLER SCOOT: könnyen vezethető, sokoldalú hordár; a játékos robogó, amellyel végre kerek a világ… Világpremier!

  • A barátságos 50 köbcentis HUSTLER SCOOT tanulmánymodell csomagterei többféle használatra alkalmasak.
  • A megszokott ülés alatti rekeszen túl a vezető lába között egy kivehető koffer is helyet kapott. Emellett a hátsó csomagtartón és a motortest oldalán is van még hely a csomagoknak.
  • Ha a koffert kiveszik, a HUSTLER SCOOT ülés alatti rekeszében hosszúkás tárgyak, pl. teniszütő is szállítható.
  • Személyiségével a HUSTLER SCOOT éppúgy mókára csábít, mint névrokona, a Hustler kisautó, ezért aztán a robogó is pop-artos színekbe öltözött.

GSX-tanulmány: ez a tanulmánytárgy a GSX-sorozatban rejlő lehetőségeket villantja fel. Világpremier!

  • A Suzuki masszív, felhasználóbarát sornégyes erőforrásai az üzemanyag-hatékonyság és az állóképesség kiváló kombinációját nyújtják. Ez a technológia kap helyet a GSX-sorozat számos modelljében, így a GSX-R1000-ben, a Hayabusában, a GSX-S1000-ben.
  • A GSX-tanulmány a GSX nevet viselő nagy teljesítményű motorkerékpárokat szimbolizálja. Testet ölt benne a Suzuki sornégyes sportmotorjainak lelke; egyfajta báb, amelyből a márka jövendő sportmotorjai is megszülethetnek.

További referenciamotorok

Feel Free Go!: a könnyed motorozás élménye egy 50 köbcentis krosszkerékpár nyergében. Világpremier!

  • Feel Free Go! – így képzeli a Suzuki azt a segédmotoros krosszbringát, amiben a lezser megjelenéshez a könnyű utazás élménye párosul.
  • A jármű egyszerű jellemzői között megtaláljuk a markolatváltót és a biciklinyerget; összességében a Feel Free Go! nyergében egy krosszbiciklin érzi magát az ember.
  • A vezető magabiztosságát a műszerfalon elhelyezett visszapillantó monitor fokozza, továbbá az a fénysugár, amit a jármű az úttestre vetít, ezzel is hangsúlyozva jelenlétét.
  • A Feel Free Go! elnevezés azt az elgondolást tükrözi, hogy az emberek egyszerűen csak nyeregbe pattannak és már mennek is. A név ugyanakkor tisztelgés az első Suzuki motorkerékpár, a Power Free előtt.

GSX-RR: MotoGP versenymotor, amely hozzájárul a Suzuki kereskedelmi modelljeinek fejlődéséhez. Világpremier!

  • A Suzuki 2012 óta fejleszti a GSX-RR modellt, annak reményében, hogy jelenléte még erőteljesebb lesz a világ legfontosabb motorverseny-bajnokságában, a MotoGP-ben, illetve annak érdekében, hogy az új műszaki fejlesztések átkerülhessenek a GSX-R sorozatba és a többi kereskedelmi modellbe is.
  • A karcsú forma tökéletes stabilitást kölcsönöz a modellnek, amint azt a GSX-R sorozattól megszokhattuk az évek során. Az új fejlesztésű sornégyes motor a MotoGP tekintélyes szereplőjévé avatja a gépet.
  • A Suzuki, amióta a 2015-ös szezonban teljes erőbedobással tért vissza a MotoGP-be, kiváló teljesítményével lenyűgözi közönségét.

GSX-R1000 ABS (30. évfordulós modell): tisztelgés a legendás örökség előtt. Világpremier!

  • A Suzuki ezt a modellt azért alkotta, hogy megünnepelje az emblematikus GSX-R szupersport motorkerékpárok harmincéves pályafutását, ami az eredeti GSX-R750-es modellel kezdődött 1985-ben.
  • Japánon kívül (főleg Európában és Észak-Amerikában) a Suzuki a GSX-R600, a GSX-R750 és a GSX-R1000 modellt két jubileumi színösszeállításban (kék-fehér és piros-fekete) kínálja, egyedi 30. évfordulós tankmatricával.

GIXXER: városi sportmotor pompás megjelenéssel, kiemelkedő teljesítménnyel, ragyogó üzemanyag-hatékonysággal. Világpremier!

  • A 150 cm3-es GIXXER városi sportmotort 2014 augusztusában indította útjára a Suzuki Indiában. A modell tizenhárom „Év motorja” díjat nyert azóta az országban. A GIXXER a Suzuki indiai gyártású motorkerékpárjai között prémiumterméknek számít.
  • A Suzuki csupasz modelljeit idéző külsőhöz új fejlesztésű 155 cm3-es motor társul, ami remekül gyorsítja a járművet, és takarékosan bánik az üzemanyaggal.
  • A könnyű, de rendkívül merev váz és a 41 mm-es tömlővel szerelt első villa kiváló kezelhetőséget biztosít.

További kereskedelmi modellek a kiállításon

  • Hayabusa / V-Strom 1000 ABS / GSX-S1000 ABS / GSX-S1000F ABS / GW250/INAZUMA (a japán piacon GSR250) / DR-Z50

Kiállított motorkerékpárok száma a standon: 12

Egyéb kereskedelmi modellek a kiállításon

  • ET4D elektromos lustakocsi
  • DF300AP hajókülmotor

Kiállított műszaki fejlesztések

  • Egyliteres BOOSTERJET motor (közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős benzinmotor)
  • 1,4 literes BOOSTERJET motor (közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős benzinmotor)
  • 1,2 literes DUALJET motor (kettős befecskendezéses benzinmotor)
  • 0,8 literes DDiS motor (kéthengeres dízelmotor)
  • Új platform (a karosszéria innovatív megoldásai)
  • Hibrid hajtásrendszer
  • Új ALLGRIP összkerékhajtási technológia
  • Ember–gép-interfész (HMI) technológia
  • Turbófeltöltős motor motorkerékpárok számára
  • Léghűtéses üzemanyagcellás rendszer a BURGMAN FUEL CELL robogóban
  • A Lean Burn Control technológiával szerelt DF200A hajókülmotor metszeti makettje