iK-2: a Suzuki új ferdehátú kisautó-tanulmánya

-         Az eddigi legokosabb kisautó megalkotásában a Suzukit az ideális ferdehátú mini eszménye vezette


-         Remek dizájn és kiemelkedő használhatóság együttese jellemzi az iK-2-t

-         Az “Áramló folyadék” elgondolás jegyében az elegáns formaterv vonalai a folyadék energikus áramlását sugallják

-         Új generációs platform, BOOSTERJET motor

-         A sorozatgyártásra szánt modellt 2016-ban indítják útjára Európában

A Suzuki Motor Corporation a 85. Genfi Autószalonon mutatja be a világnak új ferdehátú kisautó-tanulmányát, az iK-2-t. Az iK-2 – a legokosabb kisautó – tartalmaz minden olyan elemet, amit egy ekkora kocsitól elvárhatunk. A Suzukit a kisautók szakértőjeként ismerik: az évtizedek során egyedülálló tapasztalatot szerzett az ilyen járművek építésében, a Suzulight 1950-es évekbeli színrelépésétől a 70-es években kihozott Altón át egészen a legújabb modellekig. Az iK-2-vel a Suzuki új, még az eddiginél is magasabb szintre fejlesztette kisautó fogalmát. Az „Áramló folyadék” elgondolás jegyében született formaterv a folyadékok energikus áramlását sugallja, stílusos, elegáns, egyszersmind dinamikus külsőt kölcsönözve a kocsinak. A modell új generációs platformra épül, közvetlen befecskendezésű, benzinüzemű BOOSTERJET turbómotor hajtja. A tanulmányautóból sorozatgyártásra továbbfejlesztett gépkocsi termékportfólióba kerülésével a Suzuki még az eddiginél is jóval magasabb értéket képviselő járművet kínál majd vásárlóinak a kisautók kategóriájában, ahol a gyártó már eddig is páratlan presztízst szerzett. A sorozatgyártott modell SHVS enyhe hibrid hajtással is rendelhető lesz, európai bevezetését 2016 elejére tervezik.

Koncepció

Az iK-2 az “Összebékített erők” elgondolás jegyében született. A kisautók gyártásában szerzett tapasztalatra épülő optimalizált kialakítás, a legkorszerűbb technikai megoldásoknak köszönhető kellemes vezetési élmény, valamint a mindezeket „keretbe foglaló” áramvonalas forma összességében ideális kisautót hoz létre. Az új generációs platform és a BOOSTERJET motor a dinamizmus és üzemanyag-takarékos használat ideális együttesét biztosítja. Lendületes, egyszersmind a karosszéria egészébe belesimuló, harmonikus íveivel a külső formaterv stílusos és elegáns. Az iK-2 a legokosabb kisautó, kategóriájának minden lehetséges értékét egyesíti, s megfelel a kisautókkal kapcsolatos olyan egymásnak ellentmondó igényeknek is, mint a formaterv, a hasznosság, a kényelem, az irányíthatóság, a vezetési tulajdonságok és üzemanyag-hatékonyság.

Formaterv

A mély és széles sziluettű, a folyadék energikus áramlását sugalló “Áramló folyadék” elv alapján megépített autó formatervének kidolgozásakor három kulcsszó vezette az alkotókat: harmónia, elegancia és energiahullám. Egyenes, mechanikus vonalak helyett a karosszéria mindenütt ívelt, tökéletesen harmonikus, stílusos és elegáns.

-         Az autó határozott karaktervonalai az orr-résztől a tekintetet vonzó csomópontokon át a jármű hátsó része felé futnak.

-         A hűtőrácson és a fényszórókon megjelenő krómelemek az autó oldalán futó karaktervonalakban folytatódnak, hozzájárulva az autó egészét jellemző harmóniaérzethez.

-         Elegáns, sportos kialakítás: az utastér elegáns üvegfelületei mélyen fekvő, széles, dinamizmust sugalló karosszériába épülnek.

-         Merész vonalvezetésű avantgárd orr-rész, széles hűtőmaszkkal és jellegzetes LED-es fényszórókkal.

-         A test felől áramló energiát magabiztosan elnyelő, masszív lökhárítók mechanikus formatervű kerekekkel párosulnak.

-         A lejtetett hátsó ablak a jármű eleje felé vezeti el az áramló energiát.

-         A „Villámezüst” fényezés kiemeli az ívelt test árnyait, fokozza az elegancia és energikusság érzetét.

Innovatív zöldtechnológiák

Új generációs platform

A Suzuki új generációs platformját úgy tervezték, hogy a tömeg csökkentése mellett is hathatósan növelje a merevséget. Ehhez az kellett, hogy alapjaiban újratervezzék az alvázat és optimalizálják a jármű teljes kiképzését, ideértve az alvázra épített elemeket is. Mindezek eredményeképpen javul az üzemanyag-felhasználás hatékonysága, a biztonság, a jármű irányítása és stabilitása, valamint a zaj-vibráció-keménység jellemzői a teljes felületen. A fejlesztés nyomán a Suzuki jelenlegi négy platformját három váltja fel, a funkcionális elemeket modulárissá teszi. Így lehetővé válik, hogy – a gyorsan változó piaci igényeknek megfelelően – a Suzuki hatékonyabban vigye piacra újabb modelljeit.

Az új egyliteres, közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor

Az újonnan fejlesztett egyliteres, közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotorja takarékosan bánik az üzemanyaggal, miközben élményszerűvé teszi a vezetést. A fogyasztást a lökettérfogat csökkentésével mérsékelték, a teljesítmény és a nyomaték növeléséről a turbófeltöltő gondoskodik. Az üzemanyag-hatékonyságra és a masszív teljesítményre vonatkozó elvárások teljesítése mellett a motor elrendezésének optimalizálásával és különféle technológiák alkalmazásával a súlyt is sikerült csökkenteni, így a jármű megfelel a kisautók méretére és tömegére vonatkozó szigorú előírásoknak.

Műszaki adatok

Hosszúság:                                             4023 mm

Szélesség:                                               1920 mm

Magasság:                                              1450 mm

Tengelytávolság:                                   2520 mm

Abroncsméret:                                       225/45 R18

Motor:                                                     1,0 l BOOSTERJET motor

Platform:                                                új generációs platform