Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában

Idén kezdik a Suzuki Celerio értékesítését Európában. A Suzuki 2014-ben kezdi új miniautójának, a Celeriónak az értékesítését. Az A+ szegmensbe sorolt kisautó társai között a legnagyobb belső teret kínálja, szén-dioxid-kibocsátása pedig a legkisebb ebben a jármű-kategóriában: mindössze 85 g/km.


A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be Európában a Suzuki új kisautója, a Celerio.

A Suzuki mint a kisautók szakértője bemutatja legújabb modelljét az A szegmensben: az A+ kategóriájú Celerio felszereltsége felülmúlja a vásárlók várakozásait.

A Celerio megőrzi a kisautókra jellemző könnyű vezethetőséget, miközben belső helykínálata meghaladja az A szegmensben megszokott méretet, ráadásul a kategóriában rekordméretű, 254 literes csomagtartóval rendelkezik. A modell új motorral és sebességváltóval büszkélkedhet, emellett lendületesség, osztályában a legkisebb szén-dioxid-kibocsátás és csekély üzemanyag-fogyasztás jellemzi. E tulajdonságokat dinamikus formaterv foglalja keretbe, egyedi színpalettával.

A modell európai forgalmazását 2014 második félévében kezdik meg.

Suzuki Celerio

Fő jellemzők


1. Kiváló térkihasználás


A könnyű irányíthatóságot nyújtó kompakt karosszéria hossza 3600 mm, ennek ellenére a modell az osztályában legnagyobb*1 belső terű utasfülkével, valamint 254 literes*2 csomagtartóval büszkélkedhet.

2. Osztályában a legkisebb*1 a CO2-kibocsátás


Az újonnan fejlesztett erőátviteli rendszer alkalmazása mellett a Suzuki jelentős mértékben csökkentette a jármű tömegét és javította aerodinamikai jellemzőit. Mindezek eredményként anélkül sikerült elérni a szegmens legalacsonyabb, 85 g/km-es CO2-kibocsátását, hogy ennek az autó dinamikája kárát látta volna.

Formaterv


  • A Celerio formatervében három alapelv testesül meg: „dinamikus karosszéria", "jelentős térkínálatú utasfülke" és „kiváló minőség".
  • Markáns orr, kecsesen hajló ívek és körvonalak együttese nyúltja a stílus és a tágasság érzetét.
  • A beltér egyszerű és friss, a kiváló belső kidolgozás a bőséges tér felszabadító érzetét kelti.

Külső dizájn

A markáns frontrész, az egységes vonalú fényszórók és hűtőrács, valamint az orrtól a karosszéria hátsó részéig futó folyamatos oldalvonal a kiváló minőség érzetét sugallja. A karosszéria körvonala kényelmes belső teret ígér, jól érzékelhető a hátsó rész áramvonalassága, az élek tompítása. Mindezek együttes eredménye a Celerio rendkívül dinamikus megjelenése.

Belső formaterv

„Egyszerű” gépkocsiról lévén szó, ha lehet, még nagyobb súlyt kapott a belső tér kialakításában a kidolgozás minősége. A Celerio tervezőcsapata egyszerű, friss, könnyen kezelhető beltér kialakítására törekedett. Ezt szolgálja a műszerfal köré épülő szimmetrikus elrendezés. A kifelé forduló felületeknek és a lapos műszerfalnak köszönhetően a beltér tényleges méreténél tágasabbnak érződik.

A beltér meghatározó színe a fekete, ugyanakkor az üléshuzatok kékek vagy finom sárga pöttyökkel mintázottak, a külső fényezéssel tökéletes harmóniában. A pöttyös mintában kék-sárga és szürke váltakozik, könnyedséget, leheletnyi vidám hangulatot kölcsönözve a beltérnek. Az ülések oldalain egységesen fekete a szövetborítás.

Fényezés

A kompakt autó külsejét kilencféle választható fényezés, köztük három új festés teszi még vonzóbbá.

<új> Égszínkék gyöngymetál: a trópusi eget idézi

<új> Napsárga gyöngymetál: a sportstadiont beragyogó nyárközepi napsütés izgalma

<új> Málnapiros gyöngymetál: frissen szedett málna tükröződése a rozsdamentes acélon

Ragyogó fehér 2

Hókristály gyöngymetál 2

Galaktikus szürkemetál 4

Ásványszürke metál 2

Szuperfekete metál 2

Ragyogó piros 3

Kiváló térkihasználás - ahol a fő szempont a vezető és az utasok


  • Tágas, kényelmes beltér
  • Osztályában a legnagyobb*1 csomagtér
  • Könnyen vezethető, kiválóan irányítható

Tágas, kényelmes beltér

A Suzuki következetesen törekedett rá, hogy feloldja a két fő célkitűzés, a „tágas beltér” és a „lehető legkompaktabb méret” között megjelenő ellentmondást. A karosszéria felépítését az alapokig visszanyúlva, teljes egészében újragondolták. Ennek köszönhető a kisautók szakértője, a Suzuki új, tágas, kényelmes belső terű kompaktja, amelynek teljes hossza 3600 mm, szélessége pedig 1600 mm. Az 1530 mm-es*3 magasság és az egyik irányba sem lejtő tetővonal együttesének köszönhető a „felszabadult" érzetet keltő, a bent ülők számára tágasabb fejteret biztosító belső. A 2425 mm-es tengelytávnak köszönhetően az első és hátsó ülések közötti távolság 743 mm, ami kényelmes teret nyújt a vezető és az utasok számára. Az összes elem kiváló minősége és az optimalizált beltérszigetelés is kulcsszerepet játszott a csendes és kényelmes belső kialakításában.

Osztályában legnagyobb*1 csomagtér

A hátsó felfüggesztésnél új fejlesztésű, kis helyigényű torziós kart alkalmaztak, így még erősebb és stabilabb a karosszéria alsó része, és alacsonyabbra kerülhetett a csomagtartó padlója is. Ennek köszönhető a Celerio osztályában a legnagyobb*2, 254 literes csomagtere.

A csomagok be- és kirakodásánál a kényelem az egyik fő szempont. A jelentős csomagtérnyílás legnagyobb szélessége 1020 mm legnagyobb magassága pedig 751 mm, a rakodóperem magassága mindössze 682 mm.*3

Könnyen vezethető, kiválóan irányítható

A könnyen irányítható, kompakt karosszéria mellett az új Celerióban magasra került a rendkívül jól kapcsolható sebességváltó kar, a magas üléspozíció pedig még kiválóbb körkörös kilátást tesz lehetővé a vezető számára. A magas üléspozíciónak és a nagy ajtónyílásoknak köszönhetően könnyű a be- és kiszállás.

Kiemelkedő teljesítmény, kiváló vezetési élmény, csekély CO2-kibocsátás


  • A Celerio osztályának legjobb *1 CO2-kibocsátási mutatóival büszkélkedhet.
  • Újonnan fejlesztett motor és erőátviteli rendszer biztosítja az üzemanyag-takarékos működést és a dinamikát.
  • Ütközéselnyelő karosszéria és fejlett biztonsági berendezések gondoskodnak a magas szintű biztonságról.

Osztályában legkisebb CO2-kibocsátás *1

Start-stop rendszer, a Celerióhoz fejlesztett, kiemelkedő hatásfokú erőátviteli rendszer, valamint a súlycsökkentés és a kiváló aerodinamikai tulajdonságok: e szempontokat a tervezés kezdetétől fogva a legkisebb részletig érvényesítették. Mindezeknek együttesen köszönhető, hogy a modell CO2 kibocsátása osztályában a legalacsonyabb. mindössze 85 g/km.

Motorok

A Celerio kétfajta motorral készül. Ezek egyike az újonnan fejlesztett K10C.

  • · K10C

Az új fejlesztésű, egyliteres K10C benzinmotor termikus hatásfoka rendkívül kedvező. Ez a magasabb sűrítési aránynak, a kettős befecskendezésnek és a csökkentett súrlódásnak köszönhető. Mindezek révén sikerült megtalálni a dinamikus teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság közötti egyensúlyt.

Az üzemanyag elégetéséből származó hőenergia mozgási energiává alakításának hatékonnyá tétele érdekében a Suzuki mérnökei optimalizálták a sűrítési arányt. Emellett hűtött kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és dugattyút hűtő olajfúvókát alkalmaztak, hogy csökkentsék a kontrollálatlan kopogásos égést, előgyújtást. Az égés hatékonyságát növeli a kettős befecskendezés és a homorú kialakítású dugattyútető. A maximális termikus hatásfok elérése érdekében a Suzuki több súrlódáscsökkentő eljárást alkalmazott, köztük görgő-himbás szelepemelőket, amelyek csökkentik a motorban a mechanikai ellenállást és az energiaveszteséget.

  • · K10B

Az új Celerio tervezésénél a Suzuki számos fejlesztést alkalmazott. Ezek közé tartozik a rendkívül megbízható K10B motor súlyának és a súrlódási mutatóinak csökkentése.

  • · CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás

Motor

Erőátvitel

EASS*

CO2-kibocsátás vegyes üzemmódban (g/km)

Üzemanyag-fogyasztás vegyes üzemmódban (l/100km)

K10C

ötsebességes manuális

van

85

jelenleg nincs adat

K10B

ötsebességes manuális

nincs

99

jelenleg nincs adat

automata**

nincs

99

jelenleg nincs adat

*start-stop rendszer

**„Auto Gear Shift” automata sebességváltó

  • · Főbb jellemzők

K10C

K10B

Hengerek száma

3

3

Hengerűrtartalom (cm3)

998

998

Furat (mm)

73

73

Löket (mm)

79,5

79,5

Vezérműtengely kialakítása

DOHC

DOHC

Változó szelepvezérlés

szívó oldali

nincs

Szelepek száma hengerenként

4

4

Vezérműtengely hajtása

csendes lánc

csendes lánc

Sűrítési arány

12,0

11,0

Max. teljesítmény (kW/rpm)

50/6000

50/6000

Max. nyomaték (Nm/rpm)

90/3500

90/3500

Sebességváltó


A Celerio számára két új sebességváltó-típust fejlesztettek ki.

  • · Újonnan fejlesztett ötfokozatú kézi sebességváltó

Az ötfokozatú kézi sebességváltó hatékonyabbá teszi az üzemanyag-felhasználást és simábbá a váltást. A hatékonyság növelése érdekében 40 százalékkal mérsékelték a nyomatékveszteséget az olaj mennyiségének csökkentésével és kis veszteségű csapágyak beépítésével.

A megnövelt szinkronkapacitás és a feljavított váltókaráttétel sokkal pontosabb és simább váltást tesz lehetővé vezetés közben.

  • · Új automatizált sebességváltó

Az ötfokozatú kézi váltó mellett a Suzuki újonnan kifejlesztett automatizált kézi sebességváltója az „Auto Gear Shift", amelyet az ún. „Intelligent Shift Control Actuator" működtet. Ez egy elektronikus hidraulikus szabályozó, amely automatikusan végzi a kiemelést és az összekapcsolást.

A szabályozó és vezérlő rész egy egységgé alakítása és közvetlen összekapcsolása a váltóval közös rendszerbe foglalja a meghajtást, és rövidebb váltási időket tesz lehetővé.

Miközben a vezető élvezheti az automata váltó nyújtotta könnyű vezetést, az üzemanyag-felhasználás tekintetében a rendszer vetekszik a kézi váltóssal. Az Auto Gear Shift rendszer megengedi a kézi váltásra jellemző direkt vezetési élmény megtartását is.

  • · „Drive” üzemmód

A vezetés könnyebb, mert nem kell használni a sebességváltó kart és a kuplungot. A Suzuki ezt kiegészítette a „kúszás” funkciójával, ami jól jön a csúcsforgalomban vagy garázsba parkoláskor.

  • · Manuális üzemmód

A kézi üzemmód azzal fokozza a vezetés élményét, hogy a sofőr a számára legmegfelelőbb időben válthat.

Biztonsági jellemzők


A biztonság terén a Suzuki Total Effective Control Technology koncepcióját (TECT) alkalmazták. A nagy szilárdságú acélt hatékonyan használták a gyűrődő zónánál, amely elnyeli az ütközés közben felszabaduló energiát, a vázszerkezet hatékonyan szétoszlatja a terhelést, az erős utasfülke megvédi a bent lévőket. Összességében a könnyű karosszéria kiválóan nyeli el az ütközések erejét.

További biztonsági jellemzők a kiemelkedő biztonság érdekében:

  • 6 légzsák nyújt védelmet a frontális és oldalirányú ütközéseknél
  • ESP®*4 (elektronikus menetstabilizáló) támogatja a stabil vezetést
  • Visszagurulás-gátló akadályozza meg a visszagurulást a hegymeneti indulásnál
  • Abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS) segít a használónak a megfelelő keréknyomás fenntartásában

Fő méretek

Teljes hossz

3600 mm

Teljes szélesség

1600 mm

Teljes magasság

1530 mm*3 / 1540 mm

Tengelytáv

2425 mm

Első nyomtáv

1420 mm

Csomagtartó mérete (VDA szerint)

254 l*2

Az itt megadott műszaki adatok nem véglegesek és külön értesítés nélkül megváltozhatnak.

*1 A Suzuki saját kutatása alapján – 2014. március

*2 A Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint

*3 K10C motorral ellátott modellek esetében

*4 Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye

Műszaki adattábla (az európai piacok számára)