Csúcspontszámot kapott a Suzuki Hustler a japán biztonsági teszten

A Suzuki Hustler lett az első miniautó, amely maximális pontszámot ért el a JNCAP biztonsági teszten, kiérdemelve a „kiemelten biztonságos jármű” besorolást Japánban.


A DCBS (Dual Camera Brake Support) kétkamerás ütközéscsillapító féktámogatással és 360 fokos monitorral felszerelt Suzuki Hustler1 lett az első miniautó2, amely a preventív biztonsági intézkedéseket értékelő japán újautó-biztonsági teszten (JNCAP) megkapta a maximális 46 pontot3, és ezzel a kiemelten biztonságos járműveknek járó ASV+ (Advanced Safety Vehicle +) besorolást.

A JNCAP preventív biztonsági értékelésben a japán közlekedésügyi tárca, valamint az autóbiztonsági és a közlekedési balesetet szenvedetteket segítő japán hivatal pontozza a jármű fejlett biztonsági megoldásait. A teszt során három rendszert vizsgálnak: a frontális vészfékezést, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, valamint azt a szisztémát, amely a hátrafelé tekintő kamerák képe alapján informálja a vezetőt. A teszteken a kocsik pontokat kapnak, maximum 46 pont érhető el. „Fejlett technológiájú”, vagyis ASV az a jármű, amely legalább két pontot kap. Az ASV+ besoroláshoz 12 pontot kell elérni.

A Suzuki tovább kívánja fokozni erőfeszítéseit a fejlett biztonsági technológiák alkalmazása terén, még biztonságosabbá téve autóit.

ASV+ besorolású Suzuki modellek

Ütközéscsillapító rendszer

Modell

ASV+

Kétkamerás féktámogatás (DCBS)
(sztereokamera-típusú)

Hustler
Spacia/Spacia Custom
Solio/Solio Bandit

Radaros féktámogatás (RBS)
(lézerradar-típusú)

Alto Lapin

1A Hustler X and X Turbo változat, valamint a J STYLE II and J STYLE II Turbo felszereltség esetében, amelyet DCBS-szel és 360 fokos monitorral szereltek fel.

2A Suzuki saját kutatása, 2016. március

3A pontszámot másik gyártó modellje is megkapta.