GSX-R1000 ABS

A Király Visszatért – Urald a versenypályát

4 999 000 Ft
Új modell

GSX-R1000 ABS

A Király Visszatért – Urald a versenypályát

Immár három évtized telt el, és több mint egymillió modellt adtunk el, amióta a GSX-R modellcsalád megszületett. Több mint 15 év telt el, amióta a GSX-R1000 átformálta a csúcskategóriás sportmotorok világát. Most pedig az ÚJ GSX-R1000 és ÚJ GSX-R1000R újradefiniálja a csúcsteljesítmény fogalmát. Most pedig ez a legerősebb, a legdinamikusabb és a legjobb GSX-R, ami valaha is készült.

Az új GSX-R két változatban elérhető. Gazdag alapfelszereltségben a normál GSX-R1000 és korlátozott példányszámban a további komoly extrákkal felvértezett GSX-R1000R.

Jogosítvány kategória
A

 

4 999 000 Ft

Válaszd ki a hozzád legközelebbi márkakereskedőnket!

Márkakereskedéseink

Fő jellemzők

Az eddigi legerősebb GSX-R modell

Az eddigi legerősebb GSX-R modell

Az új 999,8 cm3-es hengerűrtartalmú kompakt és könnyű, soros négyhengeres blokk DOHC vezérlésű 202 lóerő teljesítmény leadására képes 11 500 percenkénti fordulatszám mellett és 118 Nm nyomatékra 10 800 percenkénti fordulatszám mellett. A kimagasló és egyenletes teljesítményt a változó szelepvezérlésnek köszönheti, amit a MotoGP-ben történő versenyfejlesztésekből emeltek át. Így könnyebb a Haladás – Fordulás – Megállás.

Showa BPF és Showa hátsó lengéscsillapító

Showa BPF és Showa hátsó lengéscsillapító

Az alap GSX-R1000 modell Showa BPF (Big Piston Front) típusú villái jobb teljesítményt nyújtanak a versenytársak által értékesített alapmodellek futóműveikhez képest. Ez a kialakítás kiiktatja a hagyományos villákban használt belső lengéscsillapító egységet, és ehelyett nagyobb dugattyút használ, amely a villacső belső falának feszülve mozog. A kialakítás jól reagál a kisebb egyenetlenségekre, és hatékonyabb nyomócsillapítást biztosít, különösen a hirtelen fékezések során a versenypályán. A BPF típusú villákon a húzócsillapítást, a nyomócsillapítást és a rúgó-előfeszítést szabályozni lehet. Az alapmodell Showa típusú hátsó rúgóstagja progresszív rudazattal működik, és a húzócsillapítás, a nagy és kis sebességű nyomócsillapítás, a rugó-előfeszítés és a hátsó hasmagasság egyaránt állítható.

Suzuki Racing Változó Szelepvezérlés

Suzuki Racing Változó Szelepvezérlés

A Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT) rendszer volt, amelyet a MotoGP versenyekre fejlesztettünk ki. A más gyártók által használt bonyolult rendszerektől eltérően az SR-VVT rendszer egyszerűbb, tömörebb és könnyebb. A rendszer a szívóoldali vezérműtengely-lánckerékbe és a szomszédos terelőlemezbe van beépítve, amely 12 acélgolyót használ – ezek a szívóoldali vezérműtengely-lánckerék ferde sugárirányú hornyai és a vezérműtengelyhez közvetlenül csatlakozó terelőlemez egyenes sugárirányú hornyai között helyezkednek el. Amint a centrifugális erő magas fordulatszámon szorítja a golyókat kifelé, az eltérő irányú hornyok igazodnak egymáshoz, elforgatják a vezérműtengely-lánckerék pozícióját a vezérműtengelyen, és késleltetik a szívóoldali vezérmű időzítését. Ennek következtében a magas fordulatszámú teljesítmény jelentősen megnő.

Új 10%-kal könnyebb alumínum hídváz

Új 10%-kal könnyebb alumínum hídváz

Az új GSX-R1000/R váza kisebb és keskenyebb az előző modellénél. A Suzuki mérnökei egy új alumínium hídvázat terveztek, amely a legszélesebb pontján 20 mm-rel keskenyebb, és a súlya 10%-kal kevesebb. Négy összehegesztett darabból áll. A két fő rúdszakasz a torziós merevség optimalizálásához belső öntvényekből és külső préselt anyagból épül fel, és az öntött kormányfeji/elülső motorfelfüggesztő szakaszt kapcsolja össze az öntött hátsó szakasszal, amely felső és alsó motorrögzítőkből és a lengőkar-forgócsap tárcsáiból áll. A váz 60 mm-rel szélesebb és erősebb a hátsó motorrögzítőknél, ezáltal csökkenti a vibrációt. A felső-hátsó lengéscsillapító rögzítőjét 48 mm-rel hátrébb és 20 mm-rel lejjebb költöztettük, így biztosítva helyet a versenycsapatnak a módosított üzemanyagtartály beépítésére a hosszabb versenyek esetén.

Motion Track kipörgésgátló rendszer (TCS)

Motion Track kipörgésgátló rendszer (TCS)

A Suzuki korszerű Motion Track kipörgésgátló rendszere a tapadásszabályozás 10 különböző szintjét kínálja a motorosnak, amelyek közül az utcai és a versenypálya-körülmények, a személyes preferenciák és a vezetői tapasztalat függvényében lehet választani. A motorvezérlési üzemmód és a kipörgésgátló beavatkozási szintje motorozás közben szabályozható, ha a fojtószelep zárva van. A Motion Track kipörgésgátló rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék fordulatszámát, a fojtószelep állását, a főtengely helyzetét, a sebességfokozatot és a motorkerékpár mozgását, és gyorsan csökkenti a motor által leadott teljesítményt, amint a rendszer a tapadás elvesztését észleli. A leadott teljesítményt a gyújtási idő és a fojtószelep helyzete szabályozza. A Motion Track kipörgésgátló rendszer 4 ezredmásodpercenként (0,004 másodpercenként) olvassa be az érzékelő adatait a pontos reagálás érdekében.

Motion Track fékrendszer

Motion Track fékrendszer

Az új GSX-R1000R modell és a normál GSX-R1000 modell ABS változata az új Motion Track fékrendszerrel van felszerelve, amely együttműködik a tehetetlenségmérő egységgel (IMU). Az IMU 6 irányban és 3 tengelyen (hossz, kereszt- és függőleges tengelyen) figyeli folyamatosan a jármű mozgását. Az IMU adatainak segítségével a Motion Track fékrendszer csökkenti a versenypályán a hátsó kerék felemelkedését nagyon erős fékezéskor, és különösen hatékony megoldás lejtős pályaszakaszokon. Továbbá a GSX-R1000R modellen a rendszer optimalizálja a fékerőt a motorkerékpár bedőlésekor.

Suzuki Racing Szelepek

Suzuki Racing Szelepek

A részletek kidolgozása a 76 mm x 55,1 mm furat / löket értékkel és a 999,8 cm3-es hengerűrtartalommal indult. Mindezt a MotoGP versenyekre kifejlesztett új szelepvezérlő követte, amely vékonyabb falú, üreges vezérműtengelyeket használ könnyebb, F1-stílusú, támaszelemes vontatókarokkal. Mindegyik vontatókar 6 grammal könnyebb a hagyományos csészés szelepemelőnél (16 g helyett 10 g), és mivel minden egyes kar rögzített tengelyen mozog, a mozgótömeg mindössze 3 g. A könnyebb mozgótömeg maximális motorfordulatszámot és megnövelt szelepkiemelést tesz lehetővé, miközben javítja a szelepreakciót, és pontos szelepvezérlést biztosít.

Elektronikus fojtószelepházak (S-TFI)

Elektronikus fojtószelepházak (S-TFI)

Az új fojtószelepházak 19 mm-rel rövidebbek, egyszerűbbek, könnyebbek és kompaktabbak a korábbi modell fojtószelepházaihoz képest, és nagyobb furattal rendelkeznek (46 mm, 44 mm helyett). Mindegyiknek egyetlen pillangószelepe van, amelyet korszerű elektronikus motorvezérlő-rendszer irányít, és mindegyik hengert két ultrafinom porlasztású 10 lyukas befecskendező táplálja. Egy befecskendező meredek szögben magára a fojtószelepházra van szerelve, és folyamatosan működik, amíg a motor jár. Egy másik befecskendező – Top Feed Injector (TFI) néven is ismert – a levegőszűrőház tetejére van rögzítve közvetlenül az egyes fojtószelepházak levegőbeszívó tölcsére felett, és nagyobb fordulatszámon lép működésbe. A TFI befecskendezőfej javított szórásképpel biztosítja a kiegészítő üzemanyagot, ami által javítja az üzemanyag-égési hatékonyságát, a gázreackiót és a magasfordulati teljesítményt.

Suzuki Dual-Stage Intake (S-DSI) rendszer

Suzuki Dual-Stage Intake (S-DSI) rendszer

Az S-DSI tölcsérek új, egymásra épülő, kétszintes kialakítást használnak, ahol egy hosszabb tölcsér helyezkedik el egy rövidebb felett, és a kettő között rés található. A kétszintes S-DSI tölcsérek az 1. és a 4. hengerhez illeszkednek, míg a hagyományos tölcsérek a 2. és a 3. hengerhez. A rövidebb hagyományos járatok magasabb fordulatszámra, míg a hosszabb hagyományos járatok inkább alacsony és közepes fordulatszámra alkalmasak. A légáramlás fizikai tulajdonságainak köszönhetően az S-DSI tölcsérek mindkét rendszer előnyeit kínálják: hosszabb tölcsérként viselkednek alacsony-közepes fordulatszámon, illetve rövidebb tölcsérként magas fordulatszámon.

Új Brembo féktárcsák és radiális rögzítésű féknyergek

Új Brembo féktárcsák és radiális rögzítésű féknyergek

Az új Brembo rozsdamentes acél féktárcsák 10 mm-rel nagyobb átmérőjűek (320 mm). Mindegyik tárcsa új hibrid rögzítőrendszert használ, amely 5 db hagyományos rúgós lebegőcsapszerelék és 5 db Brembo T-Drive típusú úszószerelék fele-fele arányú kombinációjából áll. A Brembo T-Drive szerelékek könnyebbek, és nagyobb érintkezési felülettel rendelkeznek a tárcsa és a belső egység között, ezáltal kevesebb rögzítést (10) igényelnek, mint a hagyományos szerelékek (12). Ennek eredményeként a nagyobb tárcsákból származó súlygyarapodás minimális.

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A) kipufogó rendszer

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A) kipufogó rendszer

Az új GSX-R1000/R-ben alkalmazott korszerű, 4-2-1 alapú, vékonyfalú, rozsdamentes acél Suzuki Advanced Exhaust System (S-AES) kipufogórendszert szintén úgy terveztük, hogy növelje a magas fordulatszámon az elérhető lóerők számát, anélkül hogy csökkentené az alacsony-közepes fordulatszámon leadott teljesítményt. A GSX-R1000 modellek már régóta használják a szervo-működtetésű Suzuki Exhaust Tuning (SET) típusú pillangószelepet, amely a cső középső részébe van beépítve a nyomaték teljes fordulatszám-tartományban történő maximalizálásához. Ez utóbbit a rendszer azáltal éri el, hogy optimalizálja az ellennyomást a motor fordulatszáma, a fojtószelep helyzete és a sebességfokozat alapján.

Kovácsolt alumínium dugattyúk

Kovácsolt alumínium dugattyúk

Mindegyik kovácsolt alumíniumdugattyú rövid szoknyával és oldalsó kivágással rendelkezik, amely csökkenti a súlyt és a súrlódást. A DLC-bevonatú dugattyúcsapszeg szintén csökkenti a súrlódást, miközben a gondosan kialakított kupolás dugattyú növeli a kompressziós arányt, illetve javítja az üzemanyag égés hatékonyságát. Az égéskor keletkező nyomás az L-alakú felső kompressziós gyűrűt a hengerfalnak nyomja, ezáltal csökkenti az elszökő gázokat, és javítja a tömítést. Az olajszabályozó gyűrű krómnitrid bevonatú, amely erősebb és simább felületet biztosít a hagyományos krómozáshoz képest, csökkenti a súrlódást, növeli a tartósságot, és javítja a tömítést.

Korszerű Elektronikai rendszer

Korszerű Elektronikai rendszer

A tehetetlenségmérő egységen (IMU) alapuló fejlett motorvezérlő-rendszert egy 32 bites, kétprocesszoros, számítógépes motorvezérlő elektronika (ECM) vezérli. Amint a motoros elfordítja a gázkart, az ECM beolvassa a fojtószelep állását, a főtengely helyzetét, a fordulatszámot, a sebességfokozatot, az első és a hátsó kerék sebességét, az IMU helyzetét és a kipufogó oxigéntartalmát. A rendszer ezután megnyitja vagy lezárja a fojtószelepház pillangószelepeit, illetve növeli vagy csökkenti a befecskendezett üzemanyag mennyiségét a beömlési levegősebesség maximalizálásához, valamint a lehető leghatékonyabb és legteljesebb üzemanyag-égéséhez. Az eredmény lineárisabb fojtószelep-válasz nagyobb teljesítménnyel, nagyobb nyomatékkal és kisebb károsanyag-kibocsátással teljes fordulatszám-tartományban.

10 állasú üzemmódválasztó (S-DMS)

10 állasú üzemmódválasztó (S-DMS)

A bal oldali kormánymarkolaton található S-DMS kapcsolóval a motoros három különböző séma és motorteljesítmény-beállítás közül választhat, amelyek célja a különböző környezeti feltételeknek megfelelő teljesítmény-leadás (például különböző versenypályákon, szűk és kanyargós utakon, városi környezetben, forgalomban vagy egyenes, nyílt autópályán történő motorozás). A motoros vezetés közben módosíthatja a motorvezérlési üzemmódot, ha a fojtószelep zárva van. A teljes teljesítmény mindhárom üzemmódban rendelkezésre áll. Az S-DMS rendszer együttműködik a 10 fokozatú Motion Track kipörgésgátló rendszerrel, amely a teljesítmény-leadási és vezérlési megoldások széles választékát kínálja a motorosnak.

Korszerű, IMU-alapú elektronika az izgalmas motorozáshoz

Korszerű, IMU-alapú elektronika az izgalmas motorozáshoz

Az új GSX-R1000 fejlett elektronikus vezérlőrendszere adatokat kap a tehetetlenségmérő egységtől, amely 6 irányban és 3 tengelyen (hossz-, keresztés függőleges tengelyen) követi nyomon a motorkerékpár mozgását és helyzetét. A motorkerékpár jellemzőinek valós idejű figyelése lehetővé teszi a tapadás, a fékezés és a kanyarodás pontosabb és hatékonyabb szabályozását. A GSX-R1000 tehetetlenségmérő egységen alapuló rendszerei olyan fejlett mérnöki tervezés eredményei, amelyeket a MotoGP versenyekre fejlesztettünk ki.

Suzuki Easy Start System

Suzuki Easy Start System

A kétprocesszoros számítógépes motorvezérlő elektronika új egyérintéses Suzuki Easy Start rendszert és olyan alapjárati megoldást használ, amely javítja a hidegindítást, csökkenti a hidegindításkor keletkező károsanyag-kibocsátást, és a hűtőfolyadék-hőmérséklet alapján stabilizálja a motor alapjárati fordulatszámát különböző körülmények között. A kényelmes Suzuki Easy Start System a jobb oldali kormánymarkolat kapcsolómoduljára szerelt indítógomb egyetlen érintésére automatikusan beindítja a motort – nincs szükség a gomb lenyomva tartására, amíg a motor be nem indul. Az új rendszernek köszönhetően a motorosnak nem kell behúznia a tengelykapcsolókart a motor indításához, ha a sebességváltó üres fokozatban van.

Low RPM Assist

Low RPM Assist

A Suzuki új Low RPM Assist rendszere figyeli és automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát a megállásból történő elinduláskor vagy a lassú motorozáskor. A rendszer megkönnyíti az elindulást álló helyzetből, illetve segíti a manőverezést sűrű forgalomban vagy zsúfolt parkolóban.

Továbbfejlesztett Aerodinamika

Továbbfejlesztett Aerodinamika

Az új GSX-R1000 modell a MotoGP által inspirált karcsúbb és aerodinamikusabb karosszériával rendelkezik, amelynek célja a jobb kezelhetőség és a nagyobb sebesség versenypályán. Az elülső burkolat 13 mm-rel keskenyebb, az átformált burkolatfülek közelebb esnek a kormányhoz, és jobb légáramlást biztosítanak a motoros kezénél és karjánál. A burkolatorr alsó vezéríve a levegőt közvetlenül az új Suzuki Ram-Air Direct (SRAD) légbeszívó csőbe irányítja, amely egyenletesebb belső kialakítással rendelkezik, és fokozza a sűrített levegő áramlását a légszűrőházba. A hűtőburkolat mindkét oldalon előrenyúlik, és több hűtőlevegőt irányít magába a hűtőbe is.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom

999,8cm3

Üzemanyagfogyasztás*

5.9L / 100km

Teljesítmény

202LE

Nyomaték

117Nm

Menetkész tömeg

202kg

Ülésmagasság

825mm

Motor típusa
Négyütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses DOHC
CO2 kibocsátás*
137 g / km
Furat x Löket
76,0 mm x 55,1 mm
Üzemanyagtank
16 L
Sebességváltó
Hatfokozatú, mechanikus
Teljesítmény
202 LE (149 kW) / 13 200 rpm
Nyomaték
117 Nm / 10 800 rpm
Hosszúság
2075 mm
Szélesség
705 mm
Magasság
1145 mm
Tengelytáv
1420 mm
Szabad magasság
130 mm
Első futómű
Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Hátsó futómű
Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
Első fék
Dupla tárcsa
Hátsó fék
Tárcsa
Első gumiabroncs
120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli
Első gumiabroncs
190/55ZR17M/C (75W), tömlő nélküli
*
A számítás a Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) szerinti kipufogógáz-kibocsátás mérési feltételrendszeren alapul. A tényleges üzemanyag-fogyasztás és a hatótávolság bizonyos tényezők függvényében eltérhet a fenti értéktől.
Katalógus letöltése

További modellek