8 új modellel debütált a Suzuki az INTERMOT kiállításon

A Suzuki Motor Corporation 9 t új motorkerékpár-modellt mutatott be Kölnben, a 2016. október 4. és 9. között megrendezett INTERMOT Nemzetközi Motorkerékpár, Robogó és Kerékpár kiállításon. Az új modellek 2017-ben jelennek meg Európában.

Az Suzuki 2017-ben vezeti be a teljesen megújult GSX-R1000 és GSX-R1000R szupersport-motorokat, és ezzel együtt a sorozat legújabb és legkisebb hengerűrtartalmú modelljét, a GSX-R125-öt, valamint a kényelmes utcai sportmotor család (GSX-S) második tagját, a GSX-S750-et. A teljesen új, 2017-es évben debütáló V-Strom 1000 ésV-Strom 1000XT, illetve a V-Strom 650 és V-Strom 650XT sport-túra-endurókat is bemutatták.

Novemberben a Milánóban megrendezésre kerülő EICMA 2016 nemzetközi kiállításon a fenti 8 modellen kívül még további 4új modellt fognak bemutatni. Így a Suzuki 2017-ben összesen 12 új modell / modellvariáns bevezetésére készül.

Az október 4-én megtartott sajtótájékoztatón Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnöke így nyilatkozott: „Ma azt mutatjuk meg Önöknek, hogy tovább építjük a Suzuki márkát, és a motorkerékpárokat azon belül is a Suzuki egész üzletcsoportjának legjavához tartozóként pozícionáljuk. Ennek részeként olyan továbbfejlesztett modellcsaládokat viszünk piacra, amelyeket a kezdőktől a veterán motorosokig mindenki élvezettel használ. A jövőt illetően még sok minden várható a Suzukitól, mivel arra törekszünk, hogy olyan üdítően friss, kreatív termékeket kínáljunk, amelyek minden lehetséges módon túlszárnyalják az elvárásokat.”

 

Az INTERMOT kiállításon bemutatott új modellek rövid áttekintése

 

GSX-R1000

  • A GSX-R1000 átfogóan továbbfejlesztett modellje, fejlődésének alapjául a MotoGP-ben alkalmazott technológiák beépítése szolgált.
  • Változó szelepvezérlés
  • 10 állású MotionTrack TCS
  • SmartMotrionTrack ABS
  • BridgestoneBattlaxRacing Street RS10 gumik
  • 202 kg-ra – 202 lóerő jut

Várható érkezés: 2017. március

 

GSX-R1000R

  • ÚJ GSX-R1000R, a továbbfejlesztett változat, amely az alapkiépítésében tartalmazza:
  • Rajtprogram
  • Kétirányú gyorsváltó
  • Külsőgázos Show teleszkóp
  • Extra nappali led világító csíkok a fejidomban

Várható érkezés: 2017. június

 

GSX-R125

  • Új modell, a legkisebb hengerűrtartalommal a GSX-R szériában.
  • Nagy teljesítményt és divatos kialakítást örökölt, kiérdemelve ezzel a GSX-R nevet.
  • Kategóriájában legjobb teljesítmény / súly arány

Várható érkezés: 2017. szeptember

 

GSX-S750

  • A GSX-S1000 után a második modell a GSX-S sorozatban.
  • Versenymotorokra jellemző formatervezés és a sorozatra jellemző felszereltség.

Várható érkezés: 2017. február

 

V-Strom1000 / V-Strom 1000XT

  • Sport-túra-enduró kategória[SK1] átfogóan továbbfejlesztett modelljei a hosszú távú túrák változó körülményei között is a kényelmes utazást szolgálják.
  • A továbbfejlesztett felszereltség és teljesítmény fokozza a kényelmet és a biztonságot.
  • Átdolgozott és jobb motor
  • Újonnan mutatkozik be a drótküllős kerekű V-Strom 1000XT [SK1] [SK1]A 2016-os katalógusban nem fordult, maradt "Sport AdventureTourer", viszont ott cím volt, nem mondatban szerepelt a kifejezés. Ha mégsem kell fordulnia, a "Sport AdventureTourer kategória" a javaslatom.

Várható érkezés:
V-Strom 1000: 2017. április
V-Strom 1000XT: 2017. május

 

V-Strom 650 / V-Strom 650XT

  • A közepes hengerűrtartalmú Sport-túra-endurókategória átfogóan továbbfejlesztett modelljei.
  • A korszerűsített V-Strom sorozat jellemzői közé tartozik a még jobb teljesítmény és nyomaték, valamint a V-Strom 1000-re jellemző formatervezés és felszereltség.
  • A drótküllős kerekű V-Strom 650XT alapfelszereltségben tartalmaz kézvédőt és hasidomot.

Várható érkezés: mindkét modell esetében 2017. március

 

GSX-R család

A Suzuki szupersport motorkerékpárjainak zászlóshajója, a vadonatúj GSX-R1000 és GSX-R1000R

Nyolc éve először esett át teljes körű továbbfejlesztésen a Suzuki szupersport csúcsmotorkerékpárja, a hatodik generációs GSX-R1000 és ennek fejlettebb változata, a GSX-R1000R. A két modell fejlődésének alapjául a MotoGP-ben alkalmazott technológiák beépítése szolgált. A GSX-R sorozat funkciói, a „Run. Turn. Stop.”, ami a motor és a váz összhangját szem előtt tartó, alapvető tervezési megközelítés, alapos felülvizsgálaton és fokozott kiegyensúlyozáson esett át.

A GSX-R1000 és a GSX-R1000R főbb jellemzői

Motor

  • Az új fejlesztésű 999,8 cm3-es soros négyhengeres motor a BroadPower System (széles teljesítménytartományú rendszer) nevű új rendszert alkalmazza, amely a MotoGP-ben kifejlesztett technológiákat építi be. A BroadPower System egy olyan technológia, amely egyensúlyt teremt a magas fordulatszámon leadott teljesítmény és a középső-alsó fordulatszám-tartományban leadott teljesítmény között. Négy rendszerből áll: 1. Szívó oldali VVT (változó szelepvezérlés); 2. Elektronikus fojtószelepház; 3. Szelepvezérlő rendszer; és 4. Kipufogónyomás-hangoló szelep.
  • Megfelel az új Euro4-es kibocsátási szabványoknak.

Váz

  • A keskenyebb, új fejlesztésű váznak javult a légellenállása, és 10%-kal könnyebb, miközben optimális merevséget biztosít.
  • Javult a kanyarodási teljesítménye és az irányíthatósága azáltal, hogy változott a motor hengerszöge, és lerövidült az első tengely és a lengőkar-forgócsap középvonalának távolsága.
  • Teljesen újratervezett burkolat, kisebb homlokfelülettel, ami nagymértékű aerodinamikai javulást eredményezett.

Felszereltség

  • A radiális felépítésű, Brembo első féknyergek a sorozatgyártott modellekhez hangolt T-drive féktárcsákhoz illeszkednek, ami hatékonyabb fékerőt biztosít.
  • MotionTrackBrake rendszerrel (mozgásfigyelő fékrendszer) van felszerelve, ami az IMU (InertialMeasurement Unit: tehetetlenségmérő egység) segítségével csökkenti a hátsó kerék felemelkedését nagyon erős fékezéskor. Továbbá a GSX-R1000R-en alkalmazott rendszer a motorkerékpár dőlési szöge alapján az első fék nyomását is optimalizálja az első kerék fékezésekor, hogy ezáltal megakadályozza az első gumiabroncs tapadásának csökkenését.
  • A MotionTrackTractionControl System (mozgásfigyelő, tapadásszabályozó rendszer) a tapadásszabályozó beavatkozás 10 különböző szintjét kínálja a vezetőnek, amelyek közül az utcai, illetve versenypálya-körülmények, a személyi preferenciák és vezetői tapasztalat függvényében választhat.
  • Olyan rendszereket is beépítettünk, mint a Low RPM Assist, amely megemeli a motorfordulatszámot elinduláskor és az alacsony fordulatszámnál, valamint a Suzuki Easy Start System, amelynek segítségével a vezető a gomb folyamatos nyomva tartása helyett egyetlen gombnyomással indíthatja a motort a kuplung használata nélkül.

Fő műszaki jellemzők (az európai specifikáció esetében)

  • Maximális teljesítmény: 202 LE (148,6 kW) /13 200 ford./perc
  • Maximális nyomaték: 117,6 Nm /10 800 ford./perc
  • Jármű tömege: 202 kg (GSX-R1000) /203 kg (GSX-R1000R)

A GSX-R1000R főbb jellemzői

  • Először alkalmaztuk egy Suzuki szériamodellnél (a versenymodellek kivételével) a rajtvezérlő rendszert. A rendszer azáltal segít jól elrajtolni, hogy automatikusan korlátozza a motorfordulatszámot és optimalizálja a nyomatékleadást, ezáltal csökkenti a jármű felágaskodásának esélyét.
  • A gyorsváltó rendszer először jelenik meg a Suzuki motorkerékpárokon. Gyorsabb és simább sebességváltást tesz lehetővé.
  • Alapfelszereltség a versenyre kifejlesztett, nagy teljesítményű külső gázos Show Balance Free Front Fork és a Balance Free RearCushionLite felfüggesztés.

A GSX-R szériában új modell a legkisebb hengerűrtartalommal rendelkező GSX-R125

A GSX-R125 egy új GSX-R modell, ami szélesebb közönségkörre terjeszti ki a GSX-R család vonzerejét. A 124 cm3-es motor (a legkisebb hengerűrtartalom a sorozaton belül) egy könnyű és kompakt vázra szerelve lehetővé teszi, hogy a kategóriájában a legjobb teljesítmény – súly aránnyal rendelkezze. Így kezdő valamint fiatalabb motorosok is hozzájuthatnak a különleges GSX-R-élményéhez. A vízhűtéses, négyszelepes, egyhengeres DOHC-motor a GSX-R névhez hűen, precíz,és nagy teljesítményt (15 lóerőt) ad le. Az ABS az alapfelszereltség része, és kulcsnélküli indítórendszerrel, valamint Suzuki Easy Start rendszerrel van felszerelve. Sportos kialakítása a GSX-R formaterv öröksége.

 

GSX-S család

GSX-S750, a második modell a GSX-S sorozatban.

A GSX-S750 a második modell a GSX-S sorozatban a GSX-S1000 után, ami a pontos gázkarválaszával és az irányíthatóságával szerzett magas elismerést a 2014-es INTERMOT kiállításon történt bemutatkozása óta. A GSX-S750 is rendelkezik a sorozat közös jellemzőivel, a versenymotorra jellemző vázkialakítással, a háromszintű tapadásszabályozással (TCS) és a radiális első féknyereggel. Felszereltségéhez tartozik még a hullámos első és hátsó féktárcsa és a végein elvékonyodó kormány. Alapkiépítésben tartalmazza továbbá a Low RPM Assist és a Suzuki Easy Start rendszereket, valamint az ABS-t. Egy nagy teljesítményű (114 lóerő / 85 kw), 749 cm3-es soros négyhengeres motor volt a cél, hogy a GSX-R750-ből származó, felemelő gyorsulás, és a közutakon való felhasználóbarát viselkedés megvalósulhasson. Megfelel az Euro4-es kibocsátási szabványoknak.

 

V-Stromcsalád

Még kényelmesebb a vadonatúj V-Strom 1000 és V-Strom 1000XT

A V-Strom 1000 és V-Strom 1000XT a sport-túra-endurókategória átfogóan továbbfejlesztett modelljei a hosszú távú túrák változó körülményei között is a kényelmes utazást szolgálják. Megfelel az Euro4 kibocsátási szabványoknak, miközben megtartja az 1037 cm3-es V-ikermotor tulajdonságait. A formaterv jelentős átalakításon ment keresztül. Az eredmény a Suzuki 1988-as DR750S kalandmotorjával megkezdett hagyományokat idéző V-Strom lett. Kiemelt kényelmet kínál az alapfelszereltség részét képező kézvédőivel és hasidomával, valamint a 49 mm-rel hosszabb, állítható magasságú és dőlésszögű szélvédőjével. A biztonság és a kényelem is fejlődött az olyan új funkciók által, mint a MotionTrackBrake System (Suzuki saját kanyar-ABS rendszere), ami lehetővé teszi az ABS működését a jármű bedöntött helyzetében is, és a jármű stabilizálása érdekében automatikusan növeli meg a nyomást a hátsó féken, amikor az első fék nyomása egy bizonyos fokig megnövekszik; valamint a Low RPM Assist; és Suzuki Easy Start System funkciók. Az újonnan bemutatott drótküllős kerekű V-Strom 1000XT alapfelszereltségként kínálja a kúpos kormányt és továbbfejlesztett lengéscsillapítással rendelkezik az alacsony sebességtartományban.

A V-Strom sorozat továbbfejlesztett modelljei, a vadonatúj V-Strom 650 és V-Strom 650XT

A V-Strom 650 és a V-Strom 650XT a közepes hengerűrtartalmú sport-túra-endurókategória átfogóan továbbfejlesztett modelljei. Kiemelt teljesítményt és nyomatékot kínál a 2015-ös milánói kiállításon bemutatott SV650 modellből ismert, 645 cm3-es V-ikermotorral, és megfelel az Euro4-es kibocsátási szabványoknak (az európai specifikáció esetében). A V-Strom 1000 modellből ismert olyan új jellemzők hasznosításával, mint a formaterv, tapadásszabályozás, Low RPM Assist és a Suzuki Easy Start System, további fejlődésen ment keresztül, és a V-Strom sorozat egyenrangú tagja lett. AV-Strom 650XT alapfelszereltsége tartalmazza többek között a drótküllős kereket, kézvédőt és ahasidomot.