Suzuki Csoport: úton az elektromos autózás és karbonsemlegesség felé

A Suzuki Csoport a napokban bejelentette üzleti terveit, melyeket 2025, 2030, illetve 2050-ig szeretne elérni. A japán járműipari vállalat a piac élénkülésére, az indiai piac növekedésére, és rekord összegű 4800 milliárd jen – 38,7 milliárd euró – konszolidált nettó árbevételre számít a következő 5 évben a COVID-19 járvány lecsengésével. A cég mindemellett 1000 milliárd jent - 8 milliárd eurót – invesztál a kutatás-fejlesztésbe, így a hibrid és elektromos autók fejlesztésébe az elkövetkezendő öt évben. A 100 éves Suzuki Motor Corporation mindemellett a kisebbet, kevesebbet, könnyebbet, rövidebbet és szebbet gyártási alapfilozófiája mentén üzemeiben világszerte a karbonsemlegesség elérésére törekszik 2050-ig.

A növekedés motorjai továbbra is a feltörekvő piacok
A Suzuki Csoport az elkövetkezendő 5 évben is a feltörekvő piacokban látja növekedésének motorját. A vállalat ennek keretein belül szeretné megőrizni, lehetőség szerint növelni 30 százalékos piaci részesedést a japán új kisautó-szegmensben. Emellett 50 százalékkal növelné a kompakt autók értékesítését Japánban a 2020-as üzleti évhez képest. A regionális környezeti problémákra, illetve a vásárlói igényekre válaszul a Suzuki továbbra is az elektromos autók népszerűsítésére törekszik Indiában, több mint 50 százalékos piaci részesedésének megőrzése mellett az új személyautó-piacon. A nemzetközi gyártócég 2 millió motorkerékpár értékesítésével legalább 5 százalékos üzemi eredmény elérését tűzte ki célul motoros üzletága számára 2025-ig. A hajómotoros üzletág tekintetében pedig 100 milliárd jen – 800 millió euró - nettó árbevételt tervez felmutatni a vállalatcsoport ugyanezen időszakban.

Egyensúlyban a fejlesztések és az üzleti stabilitás
A japán gyártó a tervek szerint 1000 milliárd jent – 8 milliárd eurót – fordít kutatás-fejlesztésre, a hibrid, illetve az elektromos járművek fejlesztésére 2025-ig. Ennek keretein belül a Suzuki Motor Corporation tovább mélyíti 2017 óta tartó együttműködését a Toyota Motor Corporationnal az elektromos autózás terén. Kiaknázva a Toyota elektromos technológiai, illetve a Suzuki a kompakt járművekkel kapcsolatos tudását, a két cég India után Afrikában, illetve az alkatrészek és pótalkatrészek terén is partnerségre lép. A Suzuki Csoport korábbi 7 százalékos működési nyereségének 5,5 százalékra történő csökkentésével kívánja biztosítani a fejlesztésekhez szükséges anyagi hátteret. Ilyenformán a vállalatcsoport a befektetések, a növekedés és az üzleti stabilitás erősítésének egyensúlyban tartásával szeretné tovább növelni termékei értékét a vásárlók számára a következő 5 évben.

Fókuszban a karbonsemleges, elérhető mobilitás
A Suzuki az 1990-es évek eleje óta arra törekszik, hogy minőségi, kedvező árfekvésű termékekkel minél több ember számára elérhetővé tegye a mobilitást. A vállalat elkötelezett, hogy a vásárlók igényeire koncentrálva a következő 100 évben is értékes termékeket hozzon létre a kisebbet, kevesebbet, könnyebbet, rövidebbet és szebbet gyártási alapfilozófiája mentén, amelynek eddigi sikereit is köszönheti. Ennek keretein belül, a nemzetközi környezetbarát és fenntartható járműipari célkitűzésekkel, illetve a karbonsemlegességre irányuló trendekkel összhangban a Suzuki Motor Corporation a járműhasználat és a gyártás során keletkező szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a kifogástalan márkaminőség megtartására fókuszál. A vállalat jelenleg a kibocsátás csökkentéséhez szükséges elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik. A cég 2030-tól tervezi az elektromos meghajtású modellekre helyezni a hangsúlyt a kínálatban. 2025 és 2030 között további célkitűzés, hogy nullára csökkenjen a termelésből származó szén-dioxid kibocsátást a hamamatsui üzemben. A Suzuki Csoport várhatóan 2050-re éri el a karbonsemlegességet az összes üzemegysége, és minden saját gyártású terméke tekintetében világszinten.