Tovább nőtt a Magyar Suzuki üzleti teljesítménye

A Magyar Suzuki Zrt. 15 161 eladott járművel 2017-ben túlszárnyalta előző évi eredményét és vezető pozícióját megőrizve, részesedését 13,04 százalékra növelte a magyar személygépkocsik piacán. A vállalat 178 624 autót értékesített saját gyártású Vitara és S-Cross járműveiből, ebből 13 211 darabot a hazai (nagykereskedelmi) piacon, és 165 413 autót az exportpiacokon adott el. A siker motorja az esztergomi gyártású zászlós modell, a Vitara volt, amelyből 9417 darabot értékesítettek a belföldi piacon. Emellett összesen 3107 nem Magyarországon gyártott gépkocsi talált gazdára, ezzel 212 százalékos növekedést tudhat maga mögött az import modellek értékesítésének területén a vállalat. A Magyar Suzuki Zrt. teljes nettó árbevétele a 2017-es pénzügyi év végére elérte a 2101,2 millió eurót.

Az európai újautó-piac bővülése újabb üzleti lehetőséget jelentett a Suzuki számára 2017-ben. Míg a piac előző évben 3,4 százalékkal nőtt, addig a kelet-közép-európai régióban rohamos, 12,8 százalékos növekedés volt tapasztalható. A Suzuki Csoport a kedvező feltételeket kihasználva 233 357 személygépkocsi értékesítésével 15,4 százalékkal növelte piaci részesedését.

Magyarországon az új személygépkocsik piaca 116 265 eladott egységgel jelentős 11,67 százalékos növekedést mutatott 2017-ben. A Magyar Suzuki Zrt. 15 161 darab értékesítése mellett 13,04 százalékos piaci részesedést ért el, ezzel a hazai piac vezető szereplőjévé vált.

Kitűnő eredményeket hozott az esztergomi gyártású Vitara modell: ebből a Magyar Suzuki 2017-ben 9417 darabot értékesített, ami 40 százalékkal több, mint az előző évben. Az SX4 S-Crossból 3767 darabot adott el a vállalat. A Magyar Suzuki gyárában jelenleg ennek a két modellnek a gyártása történik. A Vitara limitált kiadása szintén magas piaci keresletet tudhatott magáénak 2017 közepén.

A Suzuki modellek nemcsak a lakossági ügyfelek körében népszerűek: évről-évre folyamatosan növekszik a vállalat flottaértékesítéséből származó bevétele is.

A 2017-es eredményekhez nagyban hozzájárultak az importált személygépkocsik is, a Swift, az Ignis, a Baleno, a Jimny és a Celerio tartozott a legkedveltebb modellek közé. A Magyar Suzuki Zrt. figyelemre méltó fejlődést ért el az import modellek értékesítésében: míg 2016-ban 1868 darabot értékesítettek, 2017-ben ez a szám 7167-re ugrott.

Bár a Swift gyártását a vállalatcsoport áthelyezte Magyarországról, és az új generációs modellt importálják, a Magyar Suzuki Zrt az exportpiacokon is szépen teljesített: 2017-ben 178 624 darab Esztergomban gyártott járművet adtak el, amiből 13 211-et a hazai piacon, 165 413-at az EU-ban és más országokban értékesítettek. Az exporteladásokba tartozott 112 808 darab Vitara 68,2 százalékos aránnyal, 52 433 darab SX4 S-Cross 31,7 százalékkal, illetve 172 darab Swift is.

A motorkerékpárok és a hajómotorok piacán is növekedett a Magyar Suzuki Zrt. eredménye. A motorkerékpárok értékesítése 20 százalékkal, a hajómotoroké több mint 10%-kal emelkedett, így a márka lenyűgöző 47,3 százalékos részesedésével piacvezetővé vált.

A 2017-es pénzügyi évben a Magyar Suzuki Zrt. teljes nettó árbevétele elérte a 2101,8 millió eurót, a saját gyártású gépjárműeladásokból származó 1,925 millió eurót is beleszámítva. A 151 millió eurót jelentő hazai értékesítési érték a bevétel 7,86 százalékát teszi ki, míg az EU és más országokba történő export 1,773 millió euróval a teljes bevétel 91,7 százalékát jelentette. A további bevétel az import személygépkocsik, motorkerékpárok, hajómotorok, alkatrészek és nyersanyagok értékesítéséből származott.