A Suzuki közzétette harmadik negyedévi eredményeit (2014. április–december)

A Suzuki Motor Corporation (SMC) nyilvánosságra hozta üzleti évének első három negyedévére – a 2014. április–decemberi időszakra – vonatkozó eredményeit. A vállalat értékesítési árbevétele nőtt, nyeresége csökkent. Teljes évre vonatkozó nettó profitvárakozását a társaság 10 milliárd jennel mérsékelte.

A 2014. áprilistól decemberig tartó első három negyedév pénzügyi eredményeinek összefoglalása

 

A cég 9 hónapra vonatkozó összevont nettó értékesítési árbevétele az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,2%-kal, 67,3 milliárd jennel (152,93 milliárd forinttal) 2143,0 milliárd jenre (4869,6 milliárd forintra) nőtt. A belföldi (japán) nettó értékesítési árbevétel 0,5%-kal, azaz 4,1 milliárd jennel (9,32 milliárd forinttal) 773,8 milliárd jenre (1758,3 milliárd forintra) mérséklődött éves összevetésben a gépkocsi- és motorkerékpár-eladások csökkenése következtében. A külföldi nettó értékesítés éves viszonylatban 5,5%-kal, vagyis 71,4 milliárd jennel (162,24 milliárd forinttal) 1369,2 milliárd jenre (3111,3 milliárd forintra) nőtt, ami elsősorban az indiai autóeladások bővülésének köszönhető.

 

Az összevont eredmény tekintetében a 135,2 milliárd jenes (307,2 milliárd forintos) üzemi eredmény a megelőző év azonos időszakával összevetve hasonló szintet jelent. Az Indonéziában és Thaiföldön elszenvedett csökkenést az indiai devizaárfolyam változásából származó többlet ellensúlyozta. Jóllehet az üzleti eredmény az árfolyamveszteségek mérséklődésének köszönhetően éves összehasonlításban 3,5%-kal, 4,9 milliárd jennel (11,13 milliárd forinttal) 144,4 milliárd jenre (328,1 milliárd forintra) nőtt, a nettó eredmény az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,1%-kal, 2,6 milliárd jennel (5,91 milliárd forinttal) 79,9 milliárd jenre (181,56 milliárd forintra) csökkent a magasabb nyereségadó és a kisebbségi részesedések növekedése miatt.

 

 

Eredmények üzletágak szerint

 

Dacára annak, hogy a vállalat a személygépkocsi-szektorban erőfeszítéseket tett az értékesítés bővítésére és termékportfóliójának erősítésére – például számos díj elnyerésével, ideértve a japán szakújságírók által adományozott 2015-ös RJC Car of the Year díjat, amivel a kedvelt Hustler miniautót tüntették ki, továbbá a minden tekintetben új Alto miniautó bevezetésével, amely a nem hibrid benzinüzemű gépkocsik mezőnyében 2,7 liter / 100 kilométer fogyasztásával a legjobb üzemanyag-hatékonysággal rendelkező modell (a JC08 tesztciklus szerint mérve) –, a japán belföldi eladások éves összevetésben mégis csökkentek, részint az előrehozott vásárlásokat követő értékesítési hullámvölgy miatt, ami a japán fogyasztási adó mértékének emeléséből származott. A külföldi értékesítés nettó árbevételének éves emelkedése főként az indiai piac bővüléséből fakadt. Következésképpen a személygépkocsi-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 4%-kal, 73,5 milliárd jennel (167,02 milliárd forinttal) 1917,0 milliárd jenre (4356,0 milliárd forintra) nőtt. Az üzemi eredmény éves összevetésben 0,1%-kal, 0,2 milliárd jennel (0,45 milliárd forinttal) 133,7 milliárd jenre (303,8 milliárd forintra) esett, főként az indonéz és thaiföldi eredmény csökkenése miatt, amit az indiai árfolyamnyereség sem tudott ellensúlyozni.

 

A motorkerékpár-üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 6,5%-kal, 12,5 milliárd jennel (28,40 milliárd forinttal) 179,9 milliárd jenre (408,8 milliárd forintra) apadt, főleg az ázsiai eladások visszaesése miatt. Az előző üzleti év azonos időszakában elszenvedett 4,6 milliárd jenes (10,45 milliárd forintos) üzemi veszteség után az üzemi veszteség a tárgyalt időszakban 5,0 milliárd jen (11,36 milliárd forint) lett.

 

A hajózási (marine), hajtómű- és egyéb üzletágban a nettó értékesítési árbevétel éves összehasonlításban 15,8%-kal, 6,3 milliárd jennel (14,32 milliárd forinttal) 46,1 milliárd jenre (104,75 milliárd forintra) emelkedett. Ez elsősorban a külmotorok bővülő európai és észak-amerikai értékesítésének tudható be. Az üzemi eredmény 19,7%-kal, 1,1 milliárd jennel (2,50 milliárd forinttal) 6,5 milliárd jenre (14,77 milliárd forintra) nőtt a megelőző év azonos időszakával összevetve.

 

Ami az üzemi eredmények földrajzi megoszlását illeti, Japán üzemi eredménye éves összevetésben 1%-kal, 1 milliárd jennel (2,27 milliárd forinttal) 94,5 milliárd jenre (214,73 milliárd forintra) csökkent, elsősorban a gépjárműpiaci verseny éleződése miatt, dacára annak, hogy az árfolyamváltozások növelték az eredményt. Ázsia üzemi eredménye ugyancsak apadt, 16%-kal, 8,1 milliárd jennel (18,41 milliárd forinttal) 42,4 milliárd jenre (96,35 milliárd forintra), főként az indonéz és thaiföldi eredmény csökkenése következtében. Ami Európát illeti, az ugyanerre az időszakra vonatkozó tavalyi 1,3 milliárd jenes (2,95 milliárd forintos) üzemi veszteséget ezúttal 2,4 milliárd jenes (5,45 milliárd forintos) üzemi veszteség követte.

 

 

Előrejelzés az összevont üzemi eredménnyel kapcsolatban a teljes pénzügyi évre

 

Ami az éves összevont üzemi eredmény előrejelzését illeti, a harmadik negyedév adatainak, így az értékesítési számoknak és az érintett országok devizaárfolyamainak az áttekintése nyomán az összevont nettó értékesítési árbevételre, az üzemi eredményre és az üzleti eredményre vonatkozó várakozás a korábbi előrejelzésekhez képest változatlan. A nettó eredmény esetében a várakozás a korábbi előrejelzéshez képest lefelé módosul, 10 milliárd jennel (22,72 milliárd forinttal) mérséklődik, figyelembe véve a halasztott adóköveteléssel kapcsolatos kiigazítást, amit a nyereségadókulcsok következő pénzügyi évtől fogva érvényes mérséklése tesz szükségessé.

 

A teljes vállalatcsoport az összes területen minden erőfeszítést megtesz, hogy az alábbi előrejelzésben szereplő számoknál kedvezőbb összevont eredményt érjen el.

 

Teljes éves összevont profitvárakozás

Nettó értékesítési árbevétel

3000,0 milliárd jen (6817,0 milliárd forint)
(2,1%-os növekedés éves összehasonlításban, a korábbi várakozásokkal megegyezően)

Üzemi eredmény

188,0 milliárd jen (427,2 milliárd forint)
(0,1%-os növekedés éves összehasonlításban, a korábbi várakozásokkal megegyezően)

Üzleti eredmény

198,0 milliárd jen (449,9 milliárd forint)
(0,1%-os növekedés éves összehasonlításban, a korábbi várakozásokkal megegyezően)

Nettó eredmény

105,0 milliárd jen (238,6 milliárd forint)
(2,3%-os csökkenés éves összehasonlításban, a korábbi várakozásokhoz képest 10 milliárd jenes – 22,72 milliárd forintos – csökkenés)

Devizaárfolyamok

¥109/US$

¥139/€

¥1,79/indiai rúpia

¥0,91/100 indonéz rúpia

¥3,35/thaiföldi baht