A Suzuki Japánban bevezeti új minicrossover autóját, az IGNIS-t

A Suzuki Motor Corporation 2016. február 18-án indítja útjára Japánban az új IGNIS-t. A kompakt autók és a sport-szabadidő autók közötti átmenetet képviselő modellel a Suzuki új kategóriát teremt.

(A sajtóközleményben említett felszereltség és jellemzők mindegyike az IGNIS Japánban forgalmazott változatára érvényes.)

 

Az IGNIS minicrossover új kategóriát teremt: a „praktikus és elegáns” koncepció jegyében fogant modell nemcsak hétköznap használható, hanem a hétvégi szabadtéri tevékenységekhez és egyéb szabadidős elfoglaltságokhoz is kényelmes, a tulajdonosok különféle elvárásainak és igényeinek megfelelően.

 

A jármű hóban és egyenetlen útfelületeken is biztonsággal vezethető, ami az autó kompakt méretének, a magas üléspozícióból fakadó remek kilátásnak és a jelentős hasmagasságnak köszönhető.

 

A kifinomult külső formaterv erős karaktert sugároz, míg maguk a vonalak és felületek egyszerűek. A beltér dizájnja újszerű és igényes. Az Ignis minden változata SHVS („Smart Hybrid Vehicle by Suzuki”) enyhe hibridhajtással és 1.2-es (K12C) DUALJET motorral működik. Ezek együttes alkalmazása nemcsak a kitűnő, 3,47 liter/100 km-es üzemanyag-hatékonyságról gondoskodik (a HYBRID MG 2WD változatnál)1 , hanem az erőteljes meghajtásról is, emellett az ökoautókra érvényes adókedvezményekre is feljogosít Japánban2. Az összkerékhajtású változatot ezenfelül olyan eszközökkel szerelték fel, amelyek meredek lejtőkön és havon is megkönnyítik a vezetést.

 

A praktikumot fokozzák az olyan megoldások is, mint a csúsztatható hátsó ülés, amellyel a különböző felhasználási igényeknek megfelelően lehet átalakítani a csomagteret. Mindezek mellett a legmodernebb vizuális eszközök, például az Apple CarPlay-kompatibilis beépített memóriával3 ellátott navigációs rendszer (új funkció) teszi még kényelmesebbé az Ignist. A maximális biztonságról számos eszköz4, köztük a duálkamerás fékasszisztens (DCBS), valamint az SRS elülső oldal- és SRS függönylégzsákok gondoskodnak.

 

Az IGNIS-t a tervek szerint Európába és más tengerentúli piacokra is exportálják majd mint Japánban született, kategóriateremtő crossovert.

 

1 A Japán Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium által hitelesített JC08 tesztciklus szerinti adat.

2 A beszerzésiadó-kedvezményre való jogosultsághoz a gépjárműveket 2017. március 31-ig, a súlyadókedvezményhez 2017. április 30-ig kell újonnan forgalomba helyezni.

3 A minden irányban képet közvetítő kombinált beépített memóriás navigációs rendszer választható gyári extra.

4 Biztonsági csomag részeként választható gyári extra.

* Az iPhone és az Apple CarPlay az Apple Inc. bejegyzett márkanevei.

 

 

Az IGNIS fő jellemzői

1. Felszereltség, dizájn

  1. Kiváló manőverezést biztosító karosszériaméret, nagy szemmagasság
  2. Kifinomult formaterv, markáns megjelenés

2. Üzemanyag-takarékos technológiák, menetteljesítmény

  1. Minden változat SHVS-sel és 1.2 DUALJET motorral készül
  2. Meredek lejtőn és havon is nyugodt vezetést biztosító összkerékhajtás

 

3. A praktikumot és a kényelmet, ill. biztonságot szolgáló technológiák

  1. A csúsztatható hátsó üléseknek köszönhetően a csomagteret a szállítási igényeknek megfelelően lehet alakítani
  2. Apple CarPlay-kompatibilis beépített memóriás navigációs rendszer, fejlett biztonsági berendezések

Az IGNIS jellemzői

1. Felszereltség, dizájn

a. Kiváló manőverezést biztosító karosszériaméret, nagy szemmagasság

 

Az Ignis havon és egyenetlen útfelületen is megbízhatóan vezethető. Ez az autó kompakt méretének, a nagy szemmagasságból fakadó remek kilátásnak és a jelentős hasmagasságnak köszönhető.

  • A kiváló vezethetőséget biztosító kompakt karosszéria teljes hossza 3700 mm, szelessége 1660 mm, a kocsi fordulókörének sugara 4,7 méter.
  • Az első ülések csípőpontja 615 mm magas, a szintén emelt szemmagasságnak köszönhetően kiváló a kilátás. A be- és kiszállást az is megkönnyíti, hogy a csípőt csak kevéssé kell függőlegesen mozgatni.
  • A jelentős, 180 mm-es hasmagasság mellett a megfelelő első és hátsó terepszög is hozzájárul ahhoz, hogy a járművet havas és egyenetlen útfelületeken is nyugodtan lehessen vezetni.
  • Az új generációs platformnak köszönhetően a kompakt karosszériában tágas belteret sikerült kialakítani.
  • A csúsztatható hátsó ülések jóvoltából a csomagtér mérete szükség szerint növelhető, miközben az utasok számára is elegendő hely marad (a HYBRID MX és az HYBRID MZ változatoknál).

b. Kifinomult formaterv, markáns megjelenés

 

A dizájn az “egyszerű ikonikus – egyszerű sztenderd” elv jegyében született. A cél egy olyan formaterv megalkotása volt, amely markáns vizuális világával, erős textúrájával figyelmet kér, ugyanakkor egyszerű vonalakból és felületekből épül fel.

Vizuális világával, erős textúrájával figyelmet keltő, markáns külső

  • Erős textúrájú vizuális világ, egyszerű vonalakból és felületekből felépülő, dekorációktól mentes, letisztult struktúra.
  • A karosszéria felső részét alkotó markáns vonalak, valamint az alsó szekció gazdag felületeinek kontrasztjából születő erőteljes, határozott forma.
  • A lehető leghosszabb tengelytáv elérése érdekében a kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami még erőteljesebb crossoveres külsőt kölcsönöz.
  • A Suzuki formavilág vérvonalát minden ízében öröklő, annak elemeit modern formában kombináló formaterv hidat képez a múlt és a jövő között.

 

A beltér formaterve egyszerűségében is minőséget és innovatív karaktert sugall

  • A külsőhöz hasonlóan a beltér is egyszerű vonalakból és felületekből épül fel.
  • A funkcionális részek – például a légkondicionáló henger alakú panelje – a műszerfalon kívül helyezkednek el. A határozott színekkel és erős kontrasztokkal megrajzolt elemek egyedi belső teret alkotnak.
  • A középkonzolon és a belső ajtókilincseknél alkalmazott fényes narancs szín a mozgalmasságot, a titán színezés a gépekben szunnyadó erőt jeleníti meg, és illeszkedik a karosszéria színéhez (a HYBRID MX és HYBRID MZ változatnál).
  • A minőségi anyagok és az erős textúrájú festés igényességet sugall, prémiumérzetet kelt a beltérben.

Színválaszték

  • A Suzuki három új színt vezet be: a tűznarancs gyöngyházmetál, a neonkék metál és a Héliosz gyöngyházmetál még jobban kiemeli az Ignis kiváló arányait.
  • Fekete tető is rendelhető (a HYBRID MZ-hez), amely még hatásosabban hangsúlyozza a karosszéria színét, nyomatékosítja egyedi karakterét. A vásárlók nem kevesebb mint tizenhárom színvariáció közül választhatnak, ahol a külső színek mindegyikéhez rendelkezésre áll a megfelelő belső szín is. (A HYBRID MX és HYBRID MZ változatoknál. A HYBRID MG belső tere fekete.)

 

2. Üzemanyag-takarékos technológiák, menetteljesítmény

a. Minden változat SHVS-sel és 1.2 DUALJET motorral készül

 

Az Ignis összes változatában 1.2-es DUALJET motort és az SHVS-hajtást (enyhe hibridtechnológia, amiben villanymotor segíti a motort gyorsítás közben) építenek az új generációs platformra. Az autó minden részének súlyát sikerült jelentősen csökkenteni, aminek köszönhetően az üzemanyag-felhasználás rendkívül takarékos – az autó 1 liter benzinnel 28,8 km-t tesz meg, vagyis 100 kilométeren 3,47 liter üzemanyagot fogyaszt (az HYBRID MG 2WD változat)1 –, és a gyorsulás is kiváló. Az Ignis összes változata megfelel a gazdaságos autókra érvényes adókedvezmény feltételeinek Japánban.

SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) – a Suzuki okos hibridjárműve

  • A Suzuki az Ignis összes változatában a cég által fejlesztett, egyedülálló SHVS enyhe hibridhajtást alkalmazza. Az Ignis SHVS-hajtásában integrált indításgenerátor (ISG) és speciális lítiumion-akkumulátor található. Az ISG visszanyeri a fékenergiát, és újraindítja az üresben leálló motort, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Az SHVS emellett a motor terhelését is csökkenti, ugyanis működésére rásegít az elektromotor (maximum 30 másodpercig), ami tovább javítja az üzemanyag-hatékonyságot.

1.2-es DUALJET motor

  • Az Ignisben kettős befecskendezésű 1.2-es DUALJET motor dolgozik. A jobb hőhatékonyság és a csökkentett súrlódás, súly és méret mellett a motor az alacsony fordulatszám-tartományban is több nyomatékoz ad le, új szintre emelve az üzemanyag-hatékony működés és az erőteljes hajtás kombinációját.

Új generációs platform

  • Az Ignis az új, nagy szilárdságú, A szegmensbeli kompakt személyautó-platformra épül. A súly mérséklése révén javul a vezetési teljesítmény, beleértve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, a kitűnő irányíthatóságot, a stabilitást és a dinamikusságot.

Karosszéria

  • A nagy szilárdságú acél jelentős mértékű használatának (50,1 százalék a karosszéria összsúlyában) köszönhető a kocsiszekrény nagyfokú merevsége és lényegesen kisebb tömege.

Felfüggesztés

  • A felfüggesztő keret lapos felépítése nagy merevséget és csekély súlyt eredményez.
  • Stabilizálót alkalmazástak az első és hátsó felfüggesztésen (az elsőkerék-hajtású változatoknál).
  • A stabil futás és manőverezés érdekében sikerült megtalálni az első és hátsó felfüggesztés ideális beállítását, ami egyenetlen úton haladva is segít megőrizni a karosszéria egyensúlyát.

Abroncsok

  • A nagy átmérőjű kerekeknek köszönhetően a minimális hasmagasság 180 mm, így az autó valóban crossover. Az abroncsok a kis gördülési ellenállás, a stabil manőverezés és a vezetési élmény ideális együttállását biztosítják.

b. Meredek lejtőn és havon is nyugodt vezetést biztosító összkerékhajtás

 

Az egyenetlen utakon is biztos haladást garantáló jelentős hasmagasság és az összkerékhajtás együttes alkalmazásával sikerült elérni a legkülönbözőbb útviszonyokkal megbirkózó vezetési tulajdonságok és az üzemanyag-hatékonyság ideális kombinációját. Az összkerékhajtású változatoknál ezenfelül nyugodt vezetést biztosító eszközök segítik a vezetőt meredek lejtőkön és havon is.

 

Lejtmenetvezérlő

  • Ha a jármű olyan meredek lejtőn halad lefelé, ahol a motorfék már nem elegendő a lassításhoz, a lejtmenetvezérlő a fékpedál lenyomása nélkül is 7 km/óra körül tartja a sebességet.

 

Tapadásvezérlő

  • A nyomaték és a fékezés együttes szabályozásával a rendszer csúszós útfelületeken, például havon és sárban is biztosítja a sima indulást.

3. A praktikumot és a kényelmet, ill. biztonságot szolgáló technológiák

a. A csúsztatható hátsó üléseknek köszönhetően a csomagteret a szállítási igényeknek megfelelően lehet alakítani

Csomagtér

  • A kompakt méretű karosszériában fele-fele arányban osztott csúsztatható-dönthető hátsó ülések biztosítanak bőséges csomagteret. Az üléseket magából a csomagtérből is lehet állítani, ezzel a teret a legkülönbözőbb típusú csomagok és rakományok szállítására lehet alkalmassá tenni (a HYBRID MX és a HYBRID MZ változatnál).

Tárolók

  • Kényelmes tárolók emelik a vezető és utasai komfortérzetét, köztük a kesztyűtartó, amelyben külön zseb van a műszakivizsga-igazolásnak, valamint a törlőkendőknek. A középkonzolon található pohártartókban 600 ml-es palackokat is elhelyezhetünk.

b. Apple CarPlay-kompatibilis beépített memóriás navigációs rendszer, fejlett biztonsági berendezések

Apple CarPlay-kompatibilis beépített memóriás navigációs rendszer

  • Gyári választható extra a beépített memóriás navigációs rendszer, amelynek kijelzőjén a kamera panorámaképe is megjeleníthető.
  • Az Apple CarPlay-kompatibilis rendszer segítségével biztonságosabban és kényelmesebben használhatjuk iPhone-unkat az autóban. A telefon, a zene és az üzenetek a navigációs rendszer érintőképernyőjéről vagy hangutasítással vezérelhetők.

Kényelmet fokozó berendezések

  • Prémiumkategóriás ultraibolya- és infravörösszűrő üveg az első ajtókon, infravörösszűrő a szélvédőn (a HYBRID MZ változatnál).
  • A fűtött vezetőülés és hátsó fűtéskivezetés szériafelszerelés.

5Az összkerékhajtású változatoknál az ülésfűtés az első utasülésnél is szériafelszerelés.

  • 45 km/óra és 100 km/óra között bármilyen sebesség tartására beállítható tempomat (a HYBRID MZ változatnál).
  • Hétfokozatú sebességváltó fül a kormányon (a HYBRID MZ változatnál).

Fokozott biztonságot garantáló berendezések

  • A duálkamerás fékasszisztens (DCBS), a sztereokamerás ütközéscsillapító rendszer, csakúgy, mint az akaratlan elindulást megakadályozó rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a kilengés-figyelmeztetés, az előttünk haladó jármű közelségére figyelmeztető rendszer és a vészfékjelzés egyetlen csomagban elérhető gyári extra. A csomagba SRS elülső oldallégzsákok és SRS függönylégzsákok is tartoznak.
  • A Total Effective Control Technology (TECT) karosszéria hatékonyan nyeli el az ütközési energiát. Az új generációs platform ütközésienergia-elnyelő képessége is kiváló.
  • A karosszéria a gyalogosok testi épségét is óvja, többek között a láb fokozott védelmét biztosító első lökhárítóval.
  • A vezető és az első ülésen utazó utas biztonsági övének becsatolására jelzés figyelmeztet.
  • Rossz látási viszonyok között hátsó ködlámpa figyelmezteti jelenlétünkre a mögöttünk haladót (a HYBRID MZ változatnál).

 

1 A Japán Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium által hitelesített JC08 tesztciklus szerinti adat.

2 A beszerzésiadó-kedvezményre való jogosultsághoz a gépjárműveket 2017. március 31-ig, a súlyadókedvezményhez 2017. április 30-ig kell újonnan forgalomba helyezni.

3 A minden irányban képet közvetítő kombinált beépített memóriás navigációs rendszer választható gyári extra.

4 Biztonsági csomag részeként választható gyári extra.

* Az iPhone és az Apple CarPlay az Apple Inc. bejegyzett márkanevei.