A Magyar Suzuki Zrt. eredményei 2014-ben

A Magyar Suzuki Zrt. közgyűlése 19,1 millió euró eredménnyel és 1457,7 millió euró értékesítési árbevétellel elfogadta a társaság 2014-es pénzügyi beszámolóját. A gyártott autók száma csökkent, de a modellportfólió változása miatt az árbevétel gyakorlatilag nem változott. A belföldi értékesítés darabszáma 16 százalékkal nőtt.

A Magyar Suzuki Zrt. 2014-ben 147 000 gépjárművet gyártott, ez 9 százalékos csökkenés a megelőző évi 161 ezerhez képest. A csökkenés oka, hogy a társaság két modell – és azok ikermodelljei – gyártásával is felhagyott az év második felében, és teljes egészében az új Vitara gyártására való felkészülésre koncentrált. Saját gyártású gépkocsik értékesítésből a társaság 2014-ben 1457,7 millió euró árbevételt ért el, ami 0,8 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest.

 

Az értékesítési darabszám csökkenésénél mérsékeltebb árbevétel-visszaesés mögött az áll, hogy a gyártásból kivont SX4 és Splash (illetve Fiat Sedici és Opel Agila) modell helyét a magasabb kategóriába tartozó S-CROSS modell vette át. A saját gyártású gépkocsik értékesítéséből származó adózás előtti eredmény ennek ellenére 46,4 százalékkal 19,1 millió euróra csökkent, az értékesítési költségek ugyanis jelentősen emelkedtek.

 

A saját gyártású autók értékesítési darabszáma a 2013-as 157 755-ről 150.578-ra csökkent. Ezen belül a belföldi értékesítés a megelőző évi 4007 darabról 4652-re nőtt, ami 16 százalékos bővülést jelent. A teljes export a 2013-as 153.748 járműről 145.926-ra mérséklődött, ezen belül az Európába irányuló export 125.159 darab volt. Tavaly Magyarországon összesen 4735 Suzuki gépkocsit regisztráltak, ezzel a társaság piaci részesedése 7,02 százalék volt, ami az 5. helyre sorolta a céget a márkák versenyében.

 

A belföldi értékesítésben az eladott modellek 37,6 százaléka Swift volt, 25,7 százalékuk S-CROSS, 23,1 százalékuk SX4, a fennmaradó 13,6 százalékot pedig a Splash tette ki. Az exportértékesítésben a modellek aránya a flottaértékesítésben is jeleskedő S-CROSS javára tolódott el (41,9%), míg a Swift (32,3%), a Splash/Agila (14,8%) és az SX4/Sedici (10,9%) súlya csökkent.

 

A Magyar Suzuki motorkerékpár-értékesítése 158 darabra csökkent, a társaság ezzel 8,8 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, ami a negyedik helyet jelenti a legnagyobb márkák között.

 

Az év második felében véghajrájához érkezett az új Vitara gyártásra való felkészülés. A modellt 2015 tavaszán vezetik be, a Suzuki Motor Corporation globális disztribúciós hálózata az egész világon az Esztergomban készülő autókat fogja forgalmazni. A Magyar Suzuki Zrt. nagy reményeket fűz az AllGrip összkerékhajtási technológiával fölszerelt modern szabadidő-autóhoz: segítségével a gyártási darabszámot 165 000-re az értékesítés árbevételét pedig 1700 millió euróra szeretné növelni 2015-ben.